foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

De plek voor je tutorials en howto's
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Peterbeter » Za 25 Aug 2018, 11:56

Ik wil foto´s van mijn mobiel (Samsung Galaxy A5 2017) draadloos overzetten. Hoe doe ik dat in Mint 19?
In Kubuntu gebruik ik KDE Connect, die ik op mijn mobiel ook installeer vanuit google play.
Als ik vanaf mijn mobiel bestanden wil overzenden naar de PC is dat in enkele seconden klaar.
Is er voor Mint 19 misschien ook zo´n programma of werkt daar KDE Connect misschien ook?
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
Roppie
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 24 Aug 2018, 20:18
Locatie: Haarlem

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Roppie » Za 25 Aug 2018, 12:55

Hoort uploaden naar dropbox en dropbox als folder op je pc ook bij de eventuele oplossingen?
Als je in Nederland wilt blijven ipv dropbox of google opslag, kan je ook bij Stackip terecht
Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Peterbeter » Za 25 Aug 2018, 14:09

Dropbox gebruik ik ook en de clouds van Google en Samsung ook, maar dat is allemaal indirect.
Wil direct en alleen naar mijn PC overzetten (met KDE Connect gaat dat dus).
Ik zoek dus naar het Mint alternatief voor deze KDE functie.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Peterbeter » Za 25 Aug 2018, 14:15

Vond hier een link waar het beschreven staat. Zit dan inderdaad wel met KDE dependencies vermoed ik...
https://www.reddit.com/r/linuxmint/comm ... _cinnamon/

maar las ik tegelijk de reden waarom het niet is aan te raden:
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=215124

Blijft dus de vraag is er een Mint versie voor dit handige tooltje?

Misschien via deze link ( zal het morgen uitproberen): http://www.webupd8.org/2017/04/new-kde- ... linux.html
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Joan » Za 25 Aug 2018, 23:04

Een kabeltje aansluiten heeft ook het voordeel dat je mobiel direct wordt opgeladen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Peterbeter » Za 25 Aug 2018, 23:47

Inderdaad, Joan, maar dat kabeltje en het opladen van de mobiel is nu niet de kwestie waarover het gaat.

Na enig gezoek op het net vond ik nog een ander alternatief: KDE desktop environment installeren in Mint 19 Cinnamon.
Het geeft dan meteen alle voordelen (als je die wil) van KDE desktop. Ben daar al jaren aan gewend dus ik ga dat doen.
Dan heb ik ook meteen mijn KDE Connect weer beschikbaar in Mint 19.
Een goede instruktiefilm hoe dat te doen vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=PY83eBpnivc
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor peer » Zo 26 Aug 2018, 08:20

mijn os is kubuntu dus ik heb kde connect tot mijn beschikking. Ik heb het echter nog nooit gebruikt. Weet dus niet of het handig is.

Als ik bestanden wil versturen van smartphone naar de pc zonder kabel dan doe ik dat met filezilla.
Ik heb de smartphone een vast ip-adres gegeven
op de smartphone start ik een ssh-server.
Op de pc open ik filezilla en ik kan zo alle bestanden op de smartphone zien. In plaats van Filezilla kun je ook Dolphin gebruiken.

Als je graag wil overstapppen naar kde dan zou ik overstappen van mint cinnamon naar kubuntu in plaats van kde installeren in mint cinnamon. Ik weet niet welke problemen je kan verwachten als je cinnamon door kde vervangt of kde naast cinnamon plaatst.
Ik heb mint kde gebruikt tot en met 17.1. Omdat mint zou stoppen met kde ben ik overgestapt naar linux neon (semi rolling distro). Een half jaar geleden heb ik manjaro kde (rollling distro) geïnstalleerd. Fijne distro maar op mijn pc toch een aantal kleine onvokomenheden. Twee maanden geleden heb ik kubuntu geÏnstalleerd in de minimale variant. Werkt gemakkelijk en goed.

Ik zou er voor kiezen om bij mint cinnamon te blijven en te kijken of kde-connect binnen cinnamon geïnstallerd kan worden of ik zou overstappen naar kubuntu.
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian
aartje
Senior
Senior
Berichten: 199
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 22:29

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor aartje » Zo 26 Aug 2018, 13:13

Ik wil foto´s van mijn mobiel (Samsung Galaxy A5 2017) draadloos overzetten. Hoe doe ik dat in Mint 19?
In Kubuntu gebruik ik KDE Connect, die ik op mijn mobiel ook installeer vanuit google play.
Als ik vanaf mijn mobiel bestanden wil overzenden naar de PC is dat in enkele seconden klaar.
Is er voor Mint 19 misschien ook zo´n programma of werkt daar KDE Connect misschien ook?
Persoonlijk heb ik nooit een probleem gemaakt en gehad met het gebruiken van KDE-programma's onder Mint, maar
heb je dat wel dan zou je Airdroid eens kunnen proberen :
zie bv https://askubuntu.com/questions/908962/ ... le-sending
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Peterbeter » Zo 26 Aug 2018, 17:40

Ik gebruik al ruim 4 jaar Kubuntu naar tevredenheid maar wil toch naar de nieuwe Mint 19 overstappen.
Zoals ik van verschillende kanten begrijp kan KDE Connect in Mint goed werken....moet het nog uitproberen.
Bedankt Aartje voor suggestie van Aidroid.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor peer » Ma 27 Aug 2018, 11:18

sorry, ik had niet door dat je al een kubuntu gebruiker was.
Ik zou eerst mint cinnamon installeren in virtualbox en dan proberen of kdeconnect makkelijk te installeren is en te gebruiken zonder problemen.
Als dat lukt dan staat niet je in de weg om over te stappen naar mint cinnamon.

Ik heb airdroid wel eens geprobeerd maar heb het snel weer weggedaan. Ik vond het niet prettig werken. Een ssh-server starten op de mobiel en verbinden met behulp van dolphin of filezilla vond ik toch makkelijker. Ik gebruik nu filezilla om snel bestanden te uploaden/downloaden naar verschillende smartphones en tablets.
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Peterbeter » Di 28 Aug 2018, 21:32

Inderdaad peer.
AIrdroid is voor mij geen goed alternatief en heb ik inmiddels weer van mijn mobiel verwijderd.
De beste optie vind ik nu: KDE desktop environment installeren in Mint 19 Cinnamon.
Ik ga dat niet in virtual box doen, maar installeer Mint 19 op SSD en probeer dan meteen de KDE desktop uit.
Als dat niet bevalt (wegens storende bijwerkingen of anderszins) dan installeer ik Mint 19 opnieuw maar dan zonder de KDE desktop.
Zal pas na komend weekend gebeuren want moet eerst nog een paar dagen druk bezig zijn met andere zaken.
Meld hier mijn bevindingen. Dank ieder voor het meedenken.
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Joan » Di 28 Aug 2018, 22:09

Als je 19 hebt geïnstalleerd, geüpdatet en aangepast maak dan een Timeshift backup, dan is het alleen de backup terugplaatsen en alles moet dan werken zoals je het had verlaten.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Peterbeter » Wo 29 Aug 2018, 01:18

Ja dat is natuurlijk de kortste weg. Dank voor die suggestie Joan
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor VuurVosje » Di 11 Sep 2018, 12:28

Via een externe cloud of eigen (Own- Nextcloud) is het makkelijkste.
Wil je dat niet: https://syncthing.net/
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: foto´s van je mobiel (draadloos) overzetten op je PC

Berichtdoor Arie » Wo 12 Sep 2018, 19:34

Total Commander wifi plugin
https://play.google.com/store/apps/deta ... fitransfer
Werkt ook zonder Total Commander
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Tutorials / Howto's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten