netetiquette

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

netetiquette

Berichtdoor Wilfried1954 » Wo 26 Sep 2018, 07:35

Beste mensen,

Weer hebben we enkele berichten moeten verwijderen. Iets wat we niet graag doen, en eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

In dit forum is het belangrijk om op een constructieve manier elkaar te helpen en van elkaar te leren. Het is niet nodig om op de man te spelen, om selectief te quoten, om ontwijkende antwoorden te geven, en zeker niet aan emotioneel getinte woordspelletjes te doen of verplaswedstrijdjes.

Laat mij het even op een ietwat grove manier zeggen: als je vind dat iemand in je gat bijt, hoef je echt niet terug te bijten. Misschien was het de bedoeling niet. Terug bijten helpt niets - dat doet alleen pijn langs twee kanten en zo gooi je alleen maar olie op een vuurtje. Dat is echt niet nodig. Wees volwassen, leer van elkaar, en: als iemand een woord of zin gebruikt die je emotioneel raakt - doe dan geen reply in een emotionele bui doch laat het even rusten. Zwijgen is soms een goed spreektaal.

Als je vind dat iets persoonlijks niet kan, meldt dan het bericht, en vertel waarom.

We zijn volwassen mensen! Hou het volwassen!

Vriendelijke groeten,
Het forumbeheer io
Dummy
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 19 Aug 2014, 22:31

Re: netetiquette

Berichtdoor Dummy » Vr 28 Sep 2018, 23:04

Zucht
Als je Windows heb leren kennen ga je van Linux houden.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: netetiquette

Berichtdoor Joan » Ma 01 Okt 2018, 12:05

Beste Arie,
Als je een bericht rapporteert is er naar jouw mening iets mis mee.
Jij had het in je melding over een ander persoon en niet over het bericht. Neem contact op met degene waarmee je een probleem hebt.

Overigens is het geen reclame waarover je schrijft, maar een verwijzing naar hulpdiensten in Vlaanderen. Als je de linken volgt kan je het zelf ontdekken.
Ik zie hier op het forum wel handtekeningen die wel commercieel zijn, maar tegelijkertijd een sterke hulpdienst voor Linux Mint.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: netetiquette

Berichtdoor Joan » Ma 01 Okt 2018, 12:36

Jouw melding was gewist omdat het niets met het bericht te maken had.
Overleg met de persoon waar je problemen mee hebt en meldt daarna het resultaat hier, als je daar behoefte aan hebt.
Hier in het openbaar huilebalken over iets waar ik het niet mee eens ben heeft geen zin.

Discussie wat mij betreft gesloten.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: netetiquette

Berichtdoor VuurVosje » Wo 03 Okt 2018, 13:14

Persoonlijke kritiek uit je doorgaans via een Persoonlijk Bericht.

Ik ben hier om wat van anderen te leren en anderen te helpen.
En met mij waarschijnlijk vele anderen; daar is dit forum voor bedoeld.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: netetiquette

Berichtdoor Pjotr » Wo 03 Okt 2018, 23:24

Wat me het voornaamste lijkt: het behouden van de motivatie van de beide moderatoren. Zonder gemotiveerde moderatoren gaat een forum ten gronde.

Het is het enige puur Nederlandstalige forum dat we nog hebben voor Linux Mint en Ubuntu.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: netetiquette

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 06 Okt 2018, 16:53

Heren,

Kunnen jullie nu echt niet een conversatie voeren zoals het hoort voor volwassenen?
Is het echt nodig van overal het laatste woord over te hebben?
Zo ontstaan er oorlogen, scheidingen, ...

Als je niet antwoord stopt de conversatie onmiddellijk. Door te antwoorden hou je het in gang. Zo simpel is het.

Groetjes
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: netetiquette

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 06 Okt 2018, 16:54

Wat mij betreft halen de mods de bezem er door.
Persoonlijke kritiek uit je doorgaans via een Persoonlijk Bericht.

Ik ben hier om wat van anderen te leren en anderen te helpen.
En met mij waarschijnlijk vele anderen; daar is dit forum voor bedoeld.
Dat is een goede intentie!
We doen ons best!
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: netetiquette

Berichtdoor Wilfried1954 » Za 06 Okt 2018, 17:01

Ik heb verschillende berichten verwijderd. En stukken tekst gewist. Misschien te veel. Maar hou aub op met alles persoonlijk op te nemen. Dit is een goed forum, Hier zijn heel veel personen die hulp bieden. Gratis hulp en belangenloos: vergeet dat niet.

Als iemand op je teen trapt: verzorg dan je teen en haal niet het hakmes boven!

Groetjes, Wilfried
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: netetiquette

Berichtdoor Wilfried1954 » Wo 10 Okt 2018, 20:39

Wat me het voornaamste lijkt: het behouden van de motivatie van de beide moderatoren. Zonder gemotiveerde moderatoren gaat een forum ten gronde. Het is het enige puur Nederlandstalige forum dat we nog hebben voor Linux Mint en Ubuntu.
We proberen zo soepel mogelijk te zijn. Een forum moet niet aan mekaar hangen met nutteloze regeltjes. Dit forum is geen middelbare school. Leden zijn uiteindelijk volwassen mensen.

Als we berichten zien die niet door de beugel kunnen zetten we die leden tijdelijk op "goedkeuring berichten". Dat hebben we nu gedaan met enkele leden.

Maar we hebben nog andere dingen te doen. Dus als iemand vind dat een bericht "niet kunnen is". Meld het dan. Doch reageer niet. Stuur eventueel een persoonlijke mail. Soms gebeurt het dat we een paar dagen geen tijd hebben om hier te kijken. Sorry daarvoor. We proberen meerdere keren per dag alle berichten te lezen, maar soms kan dat nu eenmaal niet.

En keep up the good work. Zonder namen te noemen zijn hier een hoop mensen die hun best doen om anderen te helpen. Wij vinden dat fijn. Hou het zo!!!

Groetjes, Wilfried

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten