Linux op externe schijf

Vragen over Grub, de liveCD en de installer
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Linux op externe schijf

Berichtdoor Blokker » Di 16 Okt 2018, 19:20

Graag een beschrijving hoe Linux te installeren op externe schijf en wat/hoe moet er geinstalleerd worden. Ik start Linux nu op vanaf een USB-staafje. Jammer dat de adviezen verdwenen zijn, maar ja het ging inderdaad niet meer over de virtualbox.

Groet Blokker
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Linux op externe schijf

Berichtdoor Joan » Di 16 Okt 2018, 23:47

Op de Linux Mint wiki staat een beschrijving hoe je een Linux Mint distributie installeert. https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... stroInstal
In die beschrijving staat bij Partitie kiezen het onderdeel "Overzicht van de instellingen" met aanwijzingen hoe en waar je grub installeert. https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... tie_kiezen
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 761
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Linux op externe schijf

Berichtdoor emvedeesje » Wo 17 Okt 2018, 08:59

Graag een beschrijving hoe Linux te installeren op externe schijf en wat/hoe moet er geinstalleerd worden. Ik start Linux nu op vanaf een USB-staafje. Jammer dat de adviezen verdwenen zijn, maar ja het ging inderdaad niet meer over de virtualbox.

Groet Blokker
Ik had het volledig uitgelegd in je topic omtrent virtualbox.
Doch het is daar volledig verwijderd i.p.v. het over te zetten naar deze topic.
Jammer

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Blokker
Junior
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: Do 31 Dec 2015, 14:45

Re: Linux op externe schijf

Berichtdoor Blokker » Wo 17 Okt 2018, 11:49

@Joan
Bedankt voor de link. Het is gelukt en nu maar oefenen met Linux

Groet,
Blokker
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Linux op externe schijf

Berichtdoor Joan » Wo 17 Okt 2018, 15:46

@emvedeesje: Sorry: Als deze topic op dat moment had bestaan, had ik het zeker overgezet.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Installatie & Boot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten