Geen internet Mint 19

Hoe zet je een netwerk op? Hoe deel je bestanden?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Joan » Do 25 Okt 2018, 20:05

Ik adviseer eens te kijken wat je uit de volgende beschrijvingen kunt gebruiken.
Why cannot I find or connect to my wireless networks? https://www.tp-link.com/us/faq-2253.html
Installation Guide for Linux. https://static.tp-link.com/2018/201805/ ... 0Linux.pdf
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Peterbeter » Do 25 Okt 2018, 22:14

Je hebt zowel WIndows als Mint beide op (ieder zijn eigen) SSD staan.
Is Windows misschien in een diepe slaapstand en claimt deze de internetverbinding??
Het is zomaar een idee hoor, want ik heb met WIndows ook al van dergelijke problemen meegemaakt.
Enige manier om dat te testen is om de WIndows SSD tijdelijk te verwijderen en dan Mint opnieuw op te starten en opnieuw de internet verbinding in te stellen. Nogmaals het is slechts een suggestie.
Probeer misschien eerst de tips uit de site van Pjotr goed uit.
Groen is er in vele soorten
Albertus
Junior
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 23 Okt 2018, 10:21

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Albertus » Do 25 Okt 2018, 23:36

@ Peter : Helaas als ik de SSD met Windows los koppel werkt de bootloader niet meer.
@ Joan : Eerste deel is over Windows. Tweede deel zal ik mij in verdiepen.
Albertus
Junior
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 23 Okt 2018, 10:21

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Albertus » Vr 26 Okt 2018, 00:00

Ik ga morgen of zaterdag een TP link WN725N N150 halen, als dat niet werkt is de liefde over.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 800
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor DeBaas » Vr 26 Okt 2018, 10:01

Kun je met de Win PC in het WiFi punt komen?

De setting "preamble" is de inleiding van de transmissie.

Short Preamble 56 bits. (kort, snel)
Long Preamble 128 bits. (lang, langzaam)

Als je veel WIFI netwerken in de buurt hebt die kunnen storen dan kun je beter een "Long Preamble" gebruiken zodat je meer foutcorrectie hebt.

De beveiliging zetten op WPA2 AES is het beste.
Je kunt echter ook experimentenmet met het WiFi punt, van minst tot maximale beveiliging.
Geen beveiliging
WEP
WPA TKIP
WPA AES
WPA2 TKIP
WPA2 AES


Op je Machine:
Controleer ook of wpa-supplicant is geïnstalleerd.
Welke WiFi chip gebruikt je machine?
Terminal:
inxi -Nxx

Beïnvloeding van Windows op Mint beperken:
Open in Windows een terminal (cmd) als administrator
geef in:
powercfg /H off
enter

Ga naar de (UEFI) bios van je machine (linker shift ingedrukt houden en Windows opnieuw opstarten), zoek naar Fastboot en zet dit uit.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Peterbeter » Vr 26 Okt 2018, 11:50

Inderdaad dat is een belangrijk commando dat je in Windows moet uitvoeren (als admin).
Dat geldt voor alle verbindingsproblemen en ook voor het toegankelijk maken van harddisks in Linux.
Groen is er in vele soorten
Albertus
Junior
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 23 Okt 2018, 10:21

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Albertus » Zo 28 Okt 2018, 09:00

Goedemorgen, weer een heel stuk verder. Met de TP link WN725N N150 werkt mijn internet nu wel. Dat ding erin en draaien, echter als ik overschakel van Windows naar Mint moet ik de adapater er heel even uit halen en weer terugsteken en dan blijft het ook werken. Overigens geldt dat ook voor mijn Wacom Bamboo touchpad, even de usb los en weer terug en het blijft werken.
Ik lees dat er veel problemen zijn met de Mint 19 serie, misschien beter bij 18 kunnen blijven ?
Maar goed nu kan ik blijven spelen en ontdekken.
Bedankt zover voor jullie bijdrages, waarschijnlijk vraag ik ergens in een andere draadje weer om hulp.
Vriendelijke groet, Albert
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor emvedeesje » Zo 28 Okt 2018, 09:27

Ik lees dat er veel problemen zijn met de Mint 19 serie, misschien beter bij 18 kunnen blijven ?
Mijn ondervinding is dat deze nieuwe Mint-19 direct volwaardig naast de vroegere Mint-18.3 mag staan.

Probleempjes riskeer je overal. Kijk maar wat de win gebruikers weer krijgen bij de laatste update...
En ook bij Linux ging al eens een kernel-update fout.
Dat is jammer, doch gemaakt door mensen die fouten kunnen maken of zaken over het hoofd zien.
Enkel wie niets doet, maakt geen fouten...

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Albertus
Junior
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 23 Okt 2018, 10:21

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Albertus » Zo 28 Okt 2018, 10:18

@ Michael. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik gebruik al Windows vanaf 3.1 en Windows 10 beviel mij ook prima, maar vanaf de lente update vindt ik het er niet beter op worden en voor mij ook de reden om eens naar Linux te kijken.
Het was voor mij ook alleen maar een vraag of 18 beter was geweest om mee te starten, geen negatieve opmerking.
Vriendelijke groet,
Albert
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 800
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor DeBaas » Zo 28 Okt 2018, 15:04

"overschakel van Windows naar Mint"
Mogelijk kun je het verplichte herinsteken van USB voorkomen door in Windows Energiebeheer > geavanceerd > USB de energiebesparing uit te zetten.
Albertus
Junior
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 23 Okt 2018, 10:21

Re: Geen internet Mint 19

Berichtdoor Albertus » Wo 31 Okt 2018, 21:31

@ DeBaas, USB in energiebesparing uitgezet maar heeft geen effect. Ook powercfg /H off gedaan, ook geen effect.
Ach het werkt, die nano op het voorpaneel is er zo uit en in, ik kan er mee leven.
Touchpad knoppen werkende krijgen is mijn prioriteit. Maar dat wordt een ander draadje. :-)

Terug naar “Netwerken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten