Meerdere gegevens weergeven

Vragen over software en applicaties
WalTheMint
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 27 Jan 2016, 12:51

Meerdere gegevens weergeven

Berichtdoor WalTheMint » Vr 14 Jun 2019, 12:06

Hallo, wellicht dat iemand mij kan helpen. Ik heb een zgn NAW bestand met aparte velden voor de achternaam en de initialen.
Ik wil de gegevens op halen in een keuzelijst die gesorteerd ligt op de achternaam.
Hoe krijg ik nu in de weergave de initialen erbij geplaatst.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Meerdere gegevens weergeven

Berichtdoor Joan » Vr 14 Jun 2019, 20:25

Probeer de gegevens eens in LibreOffice calc te importeren. Daarmee kan je op alle kolommen sorteren.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
WalTheMint
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 27 Jan 2016, 12:51

Re: Meerdere gegevens weergeven

Berichtdoor WalTheMint » Do 20 Jun 2019, 13:34

Joan, bedankt voor de reactie maar dit is niet wat ik bedoel.
Ik heb twee CALC bestanden. Een is een klantenbestand en de tweede is een formulier met een keuzelijst.
De keuzelijst is gebaseerd en ligt gesorteerd op de achternaam. Nu wil ik in de weergave (na de keuze aangeklikt te hebben) de Voorletters en eventueel
tussenvoegsel ervoor plaatsen. Deze staan in het eerste Calc-bestand in aparte kolommen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar ?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Meerdere gegevens weergeven

Berichtdoor Joan » Do 20 Jun 2019, 15:37

Je bedoeld dus aanpassen in het formulier?
Als je het formulier in ontwerpmodus kunt bewerken kun je daarin met de onderdelen schuiven. Kijk daarvoor onder "Extra" bij "Formulieren". Maak dan wel eerst een kopie.
Als je het niet kunt bewerken kun je het ook niet veranderen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten