Mappen aan zijbalk toevoegen

Vragen over Mint Tools
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor JanKol » Di 24 Sep 2019, 22:07

Helaas weet ik het niet meer: hoe kan ik een map toevoegen aan de zijbalk in het mappenvenster. Ik had ooit enige veel gebruikte mappen aan de zijbalk toegevoegd en een paar weinig/niet gebruikte er uit gemikt. Dat verwijderen gaat nog wel, maar het toevoegen niet meer. Ik heb het ooit gedaan en het was eigenlijk erg makkelijk om te doen. Maar… nu ik Mint 19.2 heb geïnstalleerd wilde ik weer enige mappen aan de zijbalk toevoegen. Echter weet ik niet meer hoe dat moet. Heeft iemand een advies?
Gebruikersavatar
Marqeaux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: Ma 23 Sep 2019, 20:25
Locatie: Amsterdam

Re: Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor Marqeaux » Di 24 Sep 2019, 22:56

Dat ligt er maar net aan welke Linux Mint je gebruikt. Ik gebruik zelf de Xfce-versie, en voor mij is het een kwestie van "sleur-en-pleur". Gewoon de map die je in de zijbalk wilt hebben oppakken met je muiscursor, en deze laten "vallen" in het zijpaneel, op de plek waar je de map wilt hebben. Verwijderen is net zo simpel: de snelkoppeling (map) selecteren, rechter muisknop indrukken en de optie in het menu "Snelkoppeling verwijderen" selecteren.

Dit is dus in de Thunar bestandsbeheerder onder Xfce. Geen idee hoe dat in Nemo werkt, mocht je de Cinnamon-editie gebruiken. Dat is voor mij namelijk alweer een tijdje geleden dat ik die gebruikt heb. Maar wellicht op dezelfde manier? Probeer het eens... ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor mutse » Di 24 Sep 2019, 23:46

in LM 19.1 Maté is het als volgt:

Open bestandsbeheer --> menu: R-muisklik op BLADWIJZERS --> + Bladwijzers toevoegen.
Succes.

Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor Joan » Wo 25 Sep 2019, 04:59

Ook in Cinnamon.
Open bestandsbeheer --> menu: R-muisklik op BLADWIJZERS --> + Bladwijzers toevoegen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor JanKol » Di 01 Okt 2019, 21:01

Ik ben er weer uit... Het is ook in Cinnamon een kwestie van "sleur & pleur" zoals Marqeaux het zo plastisch uitdrukt. Alleen moet je de map wel op de juiste plek droppen of wel een map, welke in de "Persoonlijke map" staat, wel in het rijtje mappen onder Persoonlijke map zetten en niet maar raak slepen en laten vallen op een willekeurige plek, zoals ik eerst deed.

Overigens zie ik ook staan: Open bestandsbeheer --> menu: R-muisklik op BLADWIJZERS --> + Bladwijzers toevoegen. Maar geldt dat niet alleen voor bladwijzers in browsers?
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor mutse » Do 03 Okt 2019, 09:48

Overigens zie ik ook staan: Open bestandsbeheer --> menu: R-muisklik op BLADWIJZERS --> + Bladwijzers toevoegen. Maar geldt dat niet alleen voor bladwijzers in browsers?
Al geprobeerd om dat op bovenstaande manier uit te voeren? Wat is jou bevinding daarover?
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Re: Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor JanKol » Zo 06 Okt 2019, 20:05

Wel geprobeerd maar dat "Open bestandsbeheer" kan ik niet vinden.... Als ik al zoek naar "Bladwijzer" kom ik in Firefox uit, en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mappen aan zijbalk toevoegen

Berichtdoor Joan » Zo 06 Okt 2019, 22:03

Bestandsbeheer is wat in het Mint Menu wordt aangeduid met Locaties of Bestanden.

In Linux Mint Cinnamon is het Nemo en in andere Mint versies kan het ook Caja zijn.
Beschrijving op de LMNL wiki https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... andsbeheer
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Mint tools”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten