Kan geen kopie cd branden

Audio, Muziek, ...
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor Lucien » Wo 25 Sep 2019, 12:46

In de auto speel ik kopieen van mijn cd's. Die brand ik met K3b of Brasero en dat was nooit een probleem. Nu gebeurt met beide het volgende: Ik stop het origineel in mijn externe dvd-brander en geef aan '1 op 1 kopie' of 'audio cd branden'. Als het aftast proces klaar is wordt het origineel uitgeworpen en wordt gevraagd om een lege schijf te plaatsen. Als ik die er in stopte werd de schijf - een dvd - altijd automatisch gebrand. Nu krijg ik een schermpje (over het K3b of Brasero scherm) met de melding. 'u heeft een lege schijf ingevoerd, welke actie wilt u ondernemen'. De dvd wordt dan niet gebrand. Wegklikken van dat scherm of een van de opties aanklikken (om te zien wat dat doet) heeft geen effect. Het brandproces start dus niet op.
Los daarvan: de muziek zou nu in een temp file moeten zitten, maar geen idee waar ik temp files in Mint kan vinden.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor mutse » Wo 25 Sep 2019, 16:20

@ Lucien,

probeer het als volgt:

https://www.easytechguides.com/nl/mp3-m ... anden.html

scrol naar beneden tot: MP3 bestanden op een audio CD branden met K3b in Linux (Linux Mint en Ubuntu)

Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor Lucien » Wo 25 Sep 2019, 19:57

Ik heb geen MP3 bestanden, maar een gewone muziek-cd die ik 1 op 1 wil kopiëren/branden. Dat was nooit een probleem en nu ineens wel.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor mutse » Wo 25 Sep 2019, 22:34

Ik heb geen MP3 bestanden, maar een gewone muziek-cd die ik 1 op 1 wil kopiëren/branden.
Heb je in K3b de juiste volgorde van handelingen aangehouden ?

https://userbase.kde.org/K3b
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor Lucien » Do 26 Sep 2019, 00:24

Ja, en met Brasero heb ik hetzelfde probleem. Zodra ik de lege schijf plaats (dvd of cd) verschijnt - over het scherm van K3b of Brasero heen - het scherm met de vraag 'wat wilt u met deze schijf' en het branden start an niet. Druk ik dan op een optie op dat scherm dan verschijnt de tekst 'kan deze schijf niet openen'. Dat scherm heeft dus niets met K3b of Brasero te maken, maar blokkeert het brandproces.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor VuurVosje » Do 26 Sep 2019, 10:14

Het klinkt alsof je 'Bestandsbeheer-Voorkeuren-Media-Afhandeling Media- CD/DVD' default op 'Vragen wat te doen' hebt staan/gezet.
Wat eigenlijk geen probleem zou mogen zijn; hier werkt dat ook gewoon naast elkaar.

Wat gebeurt er als je dit op 'Niets doen' zet?
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor Lucien » Do 26 Sep 2019, 13:34

Dan verdwijnt dat scherm, maar het brandproces start niet meer. 'Bestandsbeheer-Voorkeuren-Media-Afhandelin etc etc kan ik nergens terugvinden. In het menu vind ik wel Voorkeuren>Voorkeurstoepassingen en daar staat bij Muziek Rhytmbox ingesteld. Kan dat het zijn? Ik heb dat in ieder geval nooit zelf ingesteld. Heb het kopieerproces ook nog op mijn desktop met Mint uitgeprobeerd en daar doet hetzelfde probleem zich voor. Lijkt alsof het na een Mint-update is ontstaan.
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor Lucien » Do 26 Sep 2019, 18:32

Ik zag ook een vermelding dat er een tmp file is met de uitgelezen inhoud van de cd. Als ik daar op klik gebeurt er niets, dus het is alleen een aanduiding dat het er zit. Omdat ik een paar keer getracht heb om te branden, zal het bestand er ook een paar keer in zitten. Maar Ik kan in Mint de temp files niet vinden.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor VuurVosje » Do 26 Sep 2019, 22:51

In je Bestandsbeheer progje (waarschijnlijk Caja):
Bewerken->Voorkeuren->tabblad 'Media'-> etc.

Temp files staan in 'Bestandssysteem' onder /tmp
Je hebt toch niet /tmp in RAM gezet? (sommige moderne distro's doen dat, zoals Manjaro)
Hoeveel RAM heb je?
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor Lucien » Do 26 Sep 2019, 23:56

Daar ga ik dit weekeinde in duiken. Ik heb niets in ram gezet (geen idee hoe ik dat zou moeten doen). Ik heb 8G aan ram. Wel vreemd dat dit probleem zich ineens voordoet. Cd-tje kopieren was altijd fluitje van een cent.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor Jamint » Zo 20 Okt 2019, 14:20

Als niets werkt kun je nog altijd de CD mounten en deze openen op je bureaublad. Ctrl-A in het geopende CD venster alle tracks of een keuze daaruit, dan Ctrl-C. Maak dan in je Muziekmap bijvoorbeeld een nieuwe map aan met de naam van de CD o.i.d. Open deze en dan Ctrl-V. (plakken)

:D Ik weet het.... dit duurt een poos! maar ik heb het nooit anders gedaan (In Mac OSX luk(te) dit ook)

Hierna een blanco CD in de la en - ik gebruik Xfburn - de gewenste tracks selecteren in Xfburn uit de map waar zij staan en... branden maar.

(noot):
Soms krijg ik een onbegrijpelijke foutmelding en start dan Xfburn opnieuw, waarna het brandproces gewoon wordt voltooid.

Succes! ;)
If it ain't broken, don't fix it.
LinuxKCC
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 12 Aug 2019, 12:12

Re: Kan geen kopie cd branden

Berichtdoor LinuxKCC » Ma 03 Aug 2020, 23:27

maak gebruik van xburn ipv een ander, het ligt aan de brandsnelheid, houd ook bij het inleggen van de cd de shift ingedrukt, dit om de beveiling uit te scghakelen van de cd
Installeer een goed programma voor het branden van DVD's
3.7. Het beste programma voor het branden van DVD's is op dit ogenblik Xfburn. Want het andere veelgebruikte brandprogramma, Brasero, is nogal onbetrouwbaar en heeft regelmatig de neiging om uw DVD's te verpesten. Xfburn daarentegen is betrouwbaar, eenvoudig en makkelijk. Installeer het als volgt:

Menuknop - Beheer - Terminalvenster

Tik in (kopieer en plak):

sudo apt-get install xfburn

Druk op Enter en tik desgevraagd uw wachtwoord in. In Ubuntu blijft dit geheel onzichtbaar, u ziet zelfs geen sterretjes wanneer u het intikt, dat hoort zo. In Mint is dit veranderd: u ziet wel sterretjes. Druk opnieuw op Enter.

U kunt Xfburn nu starten via: Menuknop - Geluid & Video - Xfburn

Terug naar “Audio”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten