Mails wissen in Evolution (LM Mate 19.1

Vragen over software en applicaties
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Mails wissen in Evolution (LM Mate 19.1

Berichtdoor oldbutMint » Vr 31 Jan 2020, 13:52

Hallo,

Ik heb uit een opgeheven nieuwsgroep een pakket met een heleboel mailberichten gekregen, ze zitten in mbox files (vele tientallen).
Ik kan die mbox files openen/importeren in Evolution 3.28.5-0 (in mijn LM 19.1).
Ik krijg dan b.v. een inbox met ca 400 mailberichten.
Daar staan veel spamberichten bij, waar ik geen behoefte aan heb (aanbiedingen om lichaamsdelen te laten verlengen b.v.).
Ik heb op 'deze computer' naast de inbox folder (en de andere standaardfolders) een eigen folder gemaakt waar ik de 'goede' mails in wil hebben.
Ik heb een filter gemaakt wat filtert op een eigenschap van de goede mails en die daarna verplaatst naar de zelfgemaakte folder.
Dat lukt.
Maar: ondanks mijn filterregel staan daar nog steeds ongewenste mails tussen (in die nieuwe folder dus).
Als ik zo'n mail met de hand selecteer en in het dropdownmenu zeg 'delete' wordt de kopregel van die mail doorgestreept, en het bericht blijft dus staan.
Hoe kan ik dat soort berichten ECHT verwijderen?

NB: het gaat bij dit alles om enkel offline gebruik, er worden dus geen mailboxen uitgelezen.

Ik hoop dat iemand Evolution kent? (ik had altijd Thunderbird, dus Evolution is nieuw voor mij).

oldbutmint
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1608
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Mails wissen in Evolution (LM Mate 19.1

Berichtdoor stegiman » Vr 31 Jan 2020, 23:50

Als je bij een website iets niet zo erg vertrouwd kies dan altijd een tweede mailadres (aparte sub-account)
Moest je dan veel spam krijgen dan hoeft je gewoon de account te verwijderen. (nooit de hoofdaccount !!!)
Dan maak je een nieuw sub-account en je hebt dan geen spam meer tot je weer krijgt van sommige website.

Een truc dat ik veel gebruikt: ga naar de vervelende website en log in en verander gewoon een valse mailadres en andere fictief adres en klaar ben je.

Ik had vroeger Evolution gehad en ik moet zeggen dat het niet erg betrouwbaar is doch het kan uiteraard ondertussen verbeterd zijn.

Nota: staat ook de spam filter aan bij uw provider?

Evolution werkt zo ongeveer zoals outlook van office
Ik denk dat uw filter moet uitzetten want vroeger kan ik gewoon met de rechtermuisknop op verwijderen klikken en dan prullenbak leeg maken.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 814
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Mails wissen in Evolution (LM Mate 19.1

Berichtdoor DeBaas » Za 01 Feb 2020, 12:05

Het is voor mij vele jaren geleden dat ik nog gevochten heb met Evolution........
Mogelijk kun je een bericht verwijderen middels
selecteren > shift del ?

Je bent zelf gewend aan Thunderbird? de add-on "ImportExportTools NG" laat je ook mbox files importeren.
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Re: Mails wissen in Evolution (LM Mate 19.1

Berichtdoor oldbutMint » Zo 09 Feb 2020, 15:21

@stegiman: het ging om mailberichten die in het verleden naar een geabonneerde nieuwsgroep verstuurd werden, De provider kende blijkbaar geen spamfiltering.
Mijn actuele provider (voor normale mail) filtert goed, en daar heb ik niks over te klagen wat dat betefft.
Ik dacht dat Evolution leaner zou zijn dan Thunderbird, en wilde het daarom gebruiken.

@DeBaas: ik ga het nu met Thunderbird proberen.

Dank voor de hulp.
oldbutmint
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1608
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Mails wissen in Evolution (LM Mate 19.1

Berichtdoor stegiman » Zo 09 Feb 2020, 22:56

@oldbutmint
Geabonneerde nieuwsgroep gebruik ik niet en daar kan ik jou niet mee helpen.
Zelf gebruik ik Thunderbird dat nu 10 maanden zonder probleem werkt.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten