iriun webcam

Vragen over software en applicaties
dirkjanl
Guru
Guru

iriun webcam

Berichtdoor dirkjanl » Zo 12 Apr 2020, 10:15

Las een artikel hoe van je smartphone een webcam te maken. Met iriun.com
App op de telefoon, en het pakket voor Ubuntu 18.04 of later op de LM 19.3 pc gezet en geïnstalleerd. Na het starten van het programma op de pc kreeg ik deze melding:
Afbeelding
Heb ik ook uitgevoerd, maar zonder resultaat. Ook na het herstarten van de pc geen resultaat.
De app op de telefoon zegt: "Waiting for connection".

Heeft iemand het al werkend gekregen?

Vr groet.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
mutse
Held
Held

Re: iriun webcam

Berichtdoor mutse » Zo 12 Apr 2020, 12:53

@ dirkjani,

heb je dit artikel gelezen?

https://be.hardware.info/artikel/9913/2 ... -verbinden

mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Zo 12 Apr 2020, 14:24

Ja, had ik gelezen. Ik zie dat ik op Linux versie 2.0 van iriun heb. Heb het nog niet werkend. We zoeken verder. Bedankt.

Ah, zie nu pas de reacties. Dara staat vast iets nuttigs in. Ga ik doornemen.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Arie
Held
Held

Berichtdoor Arie » Za 18 Apr 2020, 11:10

Ik gebruik DroidCam, staat in de playstore en op dev47apps.com kan je de client voor Linux en windows downloaden. Werkt over WiFi en USB, voor USB heb je wel ADB nodig (zit in de repo's)
http://www.dev47apps.com/
https://developer.android.com/studio/command-line/adb
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22.1 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Vr 24 Apr 2020, 19:47

Droidcam ook geprobeerd, maar ook deze start niet. Heb de instructie van dev47apps gevolgd, hij zegt dat hij aan het 'connecten' is, maar komt geen stap verder.

Afbeelding

en dan is de sessie verlopen.

Afbeelding

Wie kan me helpen het draaiend te krijgen?
stegiman
Moderator
Moderator

Berichtdoor stegiman » Vr 24 Apr 2020, 22:36

110 doet mij denken dat uw mailinstellingen van cam niet in orde is.
Misschien moet je op de eerste afbeelding op 3 puntjes klikken om te zien of je iets moet instellen.

Klopt de IP range 192.168.1.XXX met jouw netwerk range?
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Za 25 Apr 2020, 10:11

Ja, goede opmerking over het IP adres. Er is in de voorkamer een router van Ziggo waar internet binnenkomt. Die geeft IP-adressen uit met de nummers 192.168.178.1 etc. Mijn kantoor is aan de achterkant van het huis en daar ontvang ik het WIFI signaal van de Ziggo router heel slecht. Dus hebben we daar een kabel naar getrokken die naar een switch in het kantoor gaat. Daar is de PC en een TP-LINK 300Mbps Wireless N Router aan verbonden met een kabel. En die TP-LINK geeft IP-adressen uit met de reeks 192.168.1 etc.
Het heeft dus te maken dat het niet op één netwerk zit.
Ik denk dat ik daar eens goed naar moet kijken.

En terwijl ik hier aan het typen ben heb ik de TP-LINK maar even uitgezet en zie ik dat de telefoon een nieuw IP-adres krijgt, nu 192.168.178.20. En op de PC Droidcam daarmee laten verbinden en het werkt! Maar dus met een heel matige WIFI verbinding. Eens kijken of ik de PC ook met een kabel verbonden krijg aan de TP-LINK. Dan zitten ze op één netwerk.
Stegiman, bedankt! (drie puntjes gaan over Zoom in en Zoom uit en autofocus en flahlight)
aartje
Senior
Senior

Berichtdoor aartje » Za 25 Apr 2020, 10:18

Er is in de voorkamer een router van Ziggo waar internet binnenkomt. Die geeft IP-adressen uit met de nummers 192.168.178.1 etc. Mijn kantoor is aan de achterkant van het huis en daar ontvang ik het WIFI signaal van de Ziggo router heel slecht. Dus hebben we daar een kabel naar getrokken die naar een switch in het kantoor gaat. Daar is de PC en een TP-LINK 300Mbps Wireless N Router aan verbonden met een kabel. En die TP-LINK geeft IP-adressen uit met de reeks 192.168.1 etc.
Het heeft dus te maken dat het niet op één netwerk zit.
Heb je soms een uitgang van de ziggo router verbonden met de WAN ingang van de TP-LINK. Dat is niet goed. Je moet een uitgang van
de Ziggo router verbinden met één van de vier uitgangen van de TP-LINK. Zo heb ik het gedaan met mijn KPN-router en een TP-LINK.

Helaas is het al tien jaar geleden dat ik dat heb gedaan in een vorige woning, dus ik weet het niet meer hoe ik het precies deed.
Ik verbond in ieder geval een uitgang van mijn hoofd (kpn)-router met een UTP-kabel met een uitgang van de TP-LINK.
De WAN ingang van de TP-LINK was als "static" geconfigureerd met een adres als 10.99.99.00 of zoiets, anders bleef die tweede router maar vragen om een WAN-adres.
Misschien weet iemand anders er nog meer van of is er meer op het internet te vinden, ik kan het me verder niet meer herinneren.
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Za 25 Apr 2020, 14:01

aartje, wat je zegt doet bij mij een belletje rinkelen. Heb hier wat gevonden.
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/417/
en ik ga dat bestuderen.
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Za 25 Apr 2020, 15:37

En ja, het werkt. DHCP uitzetten, een IP-adres gegeven dat buiten de range van Ziggo valt, maar wel dezelfde opbouw, dus 192.168.178.x waarbij x het nummer is dat ik heb gekozen. Kies je een voor de TP-LINK verkeerd nummer, dan wordt dat aangegeven. Kan dus niet misgaan. En rebooten. Nu blijft het IP-adres van de telefoon gelijk, ongeacht van welk apparaat hij het WIFI signaal afneemt. En Droidcam werkt dus goed.
aartje
Senior
Senior

Berichtdoor aartje » Za 25 Apr 2020, 15:42

aartje, wat je zegt doet bij mij een belletje rinkelen. Heb hier wat gevonden.
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/417/
en ik ga dat bestuderen.
Als je mij een privé-bericht met je emal-adres geeft kan ik een (oud) odt-bestand mailen
met de wijze waarop ik het jaren geleden heb gedaan met een TP-LINK router (54)
aan een V8(KPN)-router. Misschien heb je er wat aan.
PS. Ik zie dat het je al min of meer gelukt is en het lijkt wel op "mijn" verhaal
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Za 25 Apr 2020, 16:11

Ja, het is opgelost, maar bedankt voor het aanbod.

Terug naar “%s” Software en applicaties