Muis gedrag

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Polder40

Muis gedrag

Berichtdoor Polder40 » Vr 21 Aug 2020, 09:40

Even de situatie hier,heb een desktop computer met Linux Mint 19.3 En een draadloze muis.Nu het gedrag van de muis. Met het tabblad Gedrag wil ik het sleep gedrag beinvloeden,Waneer ik het aantal pix, van 1 naar 50 zet ,gebeurd er niets, wat ik ook probeer er gebeurd niets, Hoe kan ik nu het sleepgedrag versnelle cq vertragen?Wie heeft hier ervaring mee?Ik hoor het graag.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1600
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Muis gedrag

Berichtdoor stegiman » Vr 21 Aug 2020, 23:58

Je moet wel rekening mee houden dat niet alles wat je op dat moment ook effectief wordt uitgevoerd.
Het kan zijn dat je opnieuw moet opstarten om resultaat te verkrijgen.
Bij mij staat 8
Polder40

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Polder40 » Za 22 Aug 2020, 11:49

Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd, maar dat helpt ook niet.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1600
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Muis gedrag

Berichtdoor stegiman » Za 22 Aug 2020, 16:52

Kan het zijn batterij van muis bijna op is (ik weet wel niet of het met kabel is of draadloos is)
Polder40

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Polder40 » Za 22 Aug 2020, 17:11

Wat betreft de muis, het is een draadloze muis,ik zet de schakelaar altijd uit, dus de batterij is zeker niet leeg en hij is redelijk nieuw.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Jamint » Za 22 Aug 2020, 22:31

Met mijn Logitech M185 muis (ook draadloos) kende ik dit starre muisgedrag al vanaf Xubuntu 16 en Linux 17.
Nu, in Linux 19.1, vond ik eindelijk wat ik moest doen om de snelheid te regelen.
Eerst zette ik de muissnelheid helemaal minimaal en verschoof de regelaar (schuifbalk) op maximaal. Daarna sloot ik het regelpaneel 'mouse en touchpad' zoals het in Linux 19.1 heet, en ook systeeminstellingen.
Daarna opende ik 'mouse en touchpad' weer, regelde de muissnelheid terug met de schuifbalk en - verdraaid! :D - de muissnelheid was trager.

Ik vermoed, dus weet niet zeker! dat Linux eerst de z.g. Threshold van de gebruikte muis moet bepalen, (minimaal/maximaal verhouding) wat pas kan als de gebruiker de muissnelheid een keer heeft geregeld van absoluut minimum naar maximum. Verder kan ik er geen brood van bakken, dus hoe het komt dat het zo al of niet werkt.

Ik zou zeggen: probeer het eens.
Succes!
If it ain't broken, don't fix it.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1600
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Muis gedrag

Berichtdoor stegiman » Za 22 Aug 2020, 23:16

Muis uitzetten bespaar je totaal geen batterijen hoor want als je niks mee doet verbruikt het ook zo goed als niks.
Ik zelf heb Logitech M235 en dat is ook draadloos en werkt prima in alle Linux distro's en snel.

Nota: je kan bij energiebeheer / tab accu zien of de muis batterij goed is.

Heb je de muis ook getest op een ander computer of laptop?
Misschien zijn de voetjes wat vuil aan de onderkant
Ook laser of infrarood moet je regelmatig zuiver maken.

Wat je ook moet opletten is dat voor sommige muizen witte ondergrond niet goed werkt en dat je donker ondergrond moet gebruiken.
Bij mijn muis is dat van geen belang.
Polder40

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Polder40 » Zo 23 Aug 2020, 14:01

Beste Jamint, Het zal met een Laptop misschien werken,maar ik heb een Desktop computer ,en dus werkt deze truck niet bij mij.En wat het reinigen van de muis betreft, alles is al uitgeprobeerd.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Jamint » Zo 23 Aug 2020, 15:03

Beste Jamint, Het zal met een Laptop misschien werken,maar ik heb een Desktop computer ,en dus werkt deze truck niet bij mij.En wat het reinigen van de muis betreft, alles is al uitgeprobeerd.
Het is toch vreemd dat het bij jou niet werkt omdat ik ook een desktop gebruik. Feitelijk twee: een Asus en een HP-compaq van respectievelijk 5 en 12 jaar oud, beiden met een Logitech M185 muis. Bij mij ziet het er dus zo(1) uit:

Afbeelding

Misschien een overbodige vraag omdat je alles al hebt uitgeprobeerd, maar toch: Je hebt de schuifknop "Aangepaste versnelling" toch wel op 'AAN' staan?

(1) Linux Cinnamon 19.1
If it ain't broken, don't fix it.
Polder40

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Polder40 » Zo 23 Aug 2020, 15:57

Jamint, Wat betreft de afbeelding die jij laat zien,deze heb ik in het geheel niet, maar ik heb Linux Mint 19.3,dus heb ik ook geen aan-uit knoppen, ik kan je geen beeld tonen daarvan, ik weet niet hoe dat moet.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Jamint » Zo 23 Aug 2020, 16:25

Jamint, Wat betreft de afbeelding die jij laat zien,deze heb ik in het geheel niet, maar ik heb Linux Mint 19.3,dus heb ik ook geen aan-uit knoppen, ik kan je geen beeld tonen daarvan, ik weet niet hoe dat moet.
Dat is ook best omslachtig, maar iedereen kan het.

Ik heb daarvoor zo'n 10 jaar geleden een account aangemaakt op imgur.com (zou het nu niemand meer aanraden want tegenwoordig zijn zij zo'n beetje om de week de halve interface aan het aanpassen, maar vooruit:

Als je daar of elders een account hebt aangemaakt upload je een afbeelding daarnaartoe. Bij imgur kies en kopieer je dan de bij de afbeelding behorende URL specifiek bedoeld voor upload naar een message board of forum (BBCode)
Deze is herkenbaar aan de code: img en wordt afgesloten met /img
Deze link plak je dan in je tekst.

Succes!
If it ain't broken, don't fix it.
Polder40

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Polder40 » Zo 23 Aug 2020, 19:14

Jamint, ik gebruik Linux mint 19.3 xfce versie, misschien dat jij een andere versie gebruikt, dat hoor ik graag.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 527
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Muis gedrag

Berichtdoor mutse » Zo 23 Aug 2020, 22:29

@ Polder40,

Gedrag van de muis instellen gaat als volgt:

( Linux Mint 19.3 Tricia )
Systeeminstellingen --> Apparatuur --> Muis en touchpad --> muis ... en doe de nodige instelling die jij wenst.

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk lukt het hiermee wel.

Groet,
mutse.

Om afbeeldingen te plaatsen gebruik ik: https://postimages.org/

Afbeelding

Afbeelding
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 527
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Muis gedrag

Berichtdoor mutse » Ma 24 Aug 2020, 09:45

Je kan ook de Wiki raadplegen -- er is daar heel veel info te vinden.

https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?t ... instelling
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Muis gedrag

Berichtdoor Jamint » Ma 24 Aug 2020, 12:32

@Polder 40,

Ik had de vraag helemaal verkeerd begrepen, gefixeerd als ik was op de muissnelheid waar ik ooit problemen mee had in Xubuntu en Linux. Dat had je gerust kunnen meedelen hier, want het maakt een topic onnodig lang.
Jij bedoelt dus het sleepgedrag (Drag & Drop)
If it ain't broken, don't fix it.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten