Scannen
Scannen
Als ik het me goed herinner heb ik sinds LM 19 vaker meer moeite om een goede scan te maken met Simple Scan en een Canon flatbed Lide 110. Heel vaak loopt het scanmechnisme niet terug en staat hij vast of verschijnt er een zwarte pagina als hij wel scant. In LM 17 en 18 kan ik me niet herinneren dat ik problemen ervaren heb met het scannen. Herkennen jullie dit en wat is er aan te doen? Xsane heb ik ooit ook geprobeerd, maar dat kreeg ik nooit goed werkend.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Re: Scannen
Ik draai ook Mint19.3 en heb een Lide 110. Bij mij werkt Xsane prima, ik heb er nooit problemen mee gehad ! Dat vind ik persoonlijk een veel beter programma dan Simple Scan.Als ik het me goed herinner heb ik sinds LM 19 vaker meer moeite om een goede scan te maken met Simple Scan en een Canon flatbed Lide 110. Heel vaak loopt het scanmechnisme niet terug en staat hij vast of verschijnt er een zwarte pagina als hij wel scant. In LM 17 en 18 kan ik me niet herinneren dat ik problemen ervaren heb met het scannen. Herkennen jullie dit en wat is er aan te doen? Xsane heb ik ooit ook geprobeerd, maar dat kreeg ik nooit goed werkend.
De volgende packages zijn er voor ge-installeerd:
libsane-common 1.0.27-1~experimental3ubuntu2.4 API library for scanners -- documentation and support files
libsane-hpaio:amd64 3.17.10+repack0-5 HP SANE backend for multi-function peripherals
libsane1:amd64 1.0.27-1~experimental3ubuntu2.4 API library for scanners
sane-utils 1.0.27-1~experimental3ubuntu2.4 API library for scanners -- utilities
xsane 0.999-5ubuntu2 featureful graphical frontend for SANE (Scanner Access Now Easy)
xsane-common 0.999-5ubuntu2 xsane architecture independent files
Terug naar “%s” Software en applicaties