Libre Office

Vragen over software en applicaties
Desperado
Nieuweling
Nieuweling

Libre Office

Berichtdoor Desperado » Zo 29 Aug 2021, 15:38

Hallo
Ik ben een nieuwe en nog onervaren gebruiker van Linux Mint, maar tot nu toe bevalt het goed.
Via internet heb ik een nieuwe laptop waarop LIINUX MINT Cinamon 20.2 was voor geïnstalleerd gekocht en er is ook een wat oudere versie van Libre Office voor geïnstalleerd.
Nu heb ik al een nieuwere versie van Libre Office gedownload, maar ik weet niet hoe ik deze moet installeren en verder de vraag of door deze installatie ook de vooraf geïnstalleerde versie van Libre Office wordt verwijderd, of dat dit op een andere manier gedaan moet worden.

Kunt u mij verder helpen ?

P.S. Libre Office zelf is voor mij niet meer nieuw, want dit pakket gebruikte ik ook al onder Windows.

Al vast bedankt.
Mogenblue

Re: Libre Office

Berichtdoor Mogenblue » Zo 29 Aug 2021, 16:50

Ik heb Versie: 6.4.7.2.
Die is automatisch bij installeren er op gezet en wordt automatisch bijgewerkt.
Je kunt je eigen versie vergelijken met deze en mogelijk in updatebeheer kiezen voor bijwerken van alle pakketten.
Je kunt ook naar synaptic toegaan (menu - beheer - synaptic pakketbeheer) en daar kijken voor een nieuwere versie.
HWE64
Held
Held

Berichtdoor HWE64 » Zo 29 Aug 2021, 17:04

Je kunt je eigen versie vergelijken met deze en mogelijk in updatebeheer kiezen voor bijwerken van alle pakketten.
Je kunt ook naar synaptic toegaan (menu - beheer - synaptic pakketbeheer) en daar kijken voor een nieuwere versie.
+1
Persoonlijk zou ik zomaar geen nieuwere LO versie downloaden. Ik pak alleen de versies die in de repo staan al is dat alleen maar voor de veiligheid want die zijn getest. Linux is GEEN Windows
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Zo 29 Aug 2021, 17:15

Download (zal in de map Downloads komen te staan)

LibreOffice_6.2.3_Linux_x86-64_deb.tar.gz (hier natuurlijk de versie zetten die jij hebt)

Uitpakken door dubbelklikken.

Ga in bestandsbeheerder NEMO naar het bestand:
Downloads/LibreOffice_6.2.0.3_Linux_x86-64_deb/

Klik met rechtermuisknop op map DEBS

Opdracht "In terminal openen"

In terminal invoeren:
sudo dpkg -i *.deb

enter & ww invoeren enter etc

Voor de taal idem dito.
Nederlandse taal toevoegen
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Desperado
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Desperado » Zo 29 Aug 2021, 18:23

Hallo allemaal

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie.
Het is mij mede door jullie tips gelukt.

Heeft iemand van jullie toevallig nog een tip, zodat ik de linux opdrachten die in het terminal getypt moeten worden, mij een beetje eigen kan maken ?
Desperado
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Desperado » Zo 29 Aug 2021, 18:25

Hallo
Mede door de tips die ik gekregen heb is het mij inmiddels gelukt.
Nogmaals bedankt.
Mogenblue

Berichtdoor Mogenblue » Zo 29 Aug 2021, 19:35

Heeft iemand van jullie toevallig nog een tip, zodat ik de linux opdrachten die in het terminal getypt moeten worden, mij een beetje eigen kan maken ?
google is je beste vriend.

In de sectie Programmeren staan een aantal voorbeelden van scripts. Aan het eind van elk script staan de bronnen die gebruikt zijn om die scripts te maken.
Als je een beetje goed kijkt kun je leren wat voor zoekopdrachten je op google moet geven om de opdrachten te vinden die je nodig hebt.

Dat zijn dus hele scripts. Voor alleen een enkele opdracht wordt het natuurlijk een stuk simpeler, maar ook daarvoor kun je heel goed op google terecht.
Er zijn ook video's op youtube over werken met de terminal in linux.
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Zo 29 Aug 2021, 19:36

Kijk hier
https://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=Hoofdpagina
eens rond en probeer dingen uit op een testmachine.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
HWE64
Held
Held

Berichtdoor HWE64 » Zo 29 Aug 2021, 20:13

Hallo allemaal

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie.
Het is mij mede door jullie tips gelukt.

Zie voorstellen van DeBaas in dit topic. viewtopic.php?f=3&p=30554#p30554
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini

Terug naar “%s” Software en applicaties