Dell pc in fabriekstand zetten via Linux Mint

Klets over Linux Mint Nederland en Vlaanderen
baron83
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 09 Jul 2022, 15:53

Dell pc in fabriekstand zetten via Linux Mint

Berichtdoor baron83 » Za 09 Jul 2022, 16:26

Ik heb een Dell E7450 met Linux Mint. Graag wil ik deze in de fabriekstand (er stond Windows in) zetten. Dit lukt mij niet. Kan iemand mij hiermee helpen? Zelf al een poging gewaagd, maar ik kom niet ver. De meeste hulpsites gaan uit van Windows.
Om te beginnen, zou ik via de Dell site F8 moeten indrukken. Dit klopt al niet, want er gebeurt niks. Maar het kon ook met F12, heb ik dan maar geprobeerd, en ja hoor, het doet het. Dan krijg ik een Engelstalig keuzemenu waar ik ook niet verder kom. Ik heb de volgende pagina eens bekeken, maar bij mij is het toch weer anders.
https://www-infofuge-com.translate.goog ... _pto=op,sc

Er staat dus:
Method 1: Factory Reset by Advanced boot options
Er staat: “Advanced Boot Options” menu.
Dat staat dus in de tekst , maar niet bij mij op de laptop, bij mijn laptop staat onderaan:
Change Boot Mode Settings.
Ik stuur als bijlage de foto door, dan kunt u het zelf zien.

Is dit de goede, ik weet het niet, toch maar geprobeerd. Volgens de tekst zou er komen:

Now select “Repair your computer” option.

Kan ik dus niet vinden, dus is er iets niet goed gegaan.

Ik kreeg wel Enable Legacy Options ROMS. Toch iets heel anders.

Dit is dus het probleem, ik krijg steeds iets anders dan verwacht en aangezien ik geen exper ben, ben ik hierna maar gestopt, voordat ik alles in de soep laat lopen.
Twee foto's als bewijsmateraal meegstuurd, hopelijk kunt u er iets mee
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Dell pc in fabriekstand zetten via Linux Mint

Berichtdoor stegiman » Za 09 Jul 2022, 18:31

Het is wel degelijk F8 (gewoon blijven tokkelen) volgens deze pagina (klik)

Maar als je in Linux de opdracht gaf om volledig partitie te gebruiken vrees ik dat je niet meer kan herstellen.
Swake
Senior
Senior
Berichten: 266
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: Dell pc in fabriekstand zetten via Linux Mint

Berichtdoor Swake » Za 09 Jul 2022, 19:30

Dat staat dus in de tekst , maar niet bij mij op de laptop, bij mijn laptop staat onderaan:
Change Boot Mode Settings.
Als je je die keuze maakt zou er normaal een Boot Menu moeten verschijnen
Als je in dat Boot menu "Windows Boot Manager" niet terugvind heb je gans de harde schijf benut voor Linux Mint en is de Dell Recovery partitie en alle Windows partities gewist . Als je echt terug naar Windows 10 wil vrees ik dat je jouw laptop naar Dell zal moeten sturen .
En waarschijnlijk heb je ook geen set herstelschijven of herstel USB stick gemaakt , waarmee je dan herstel kon uitvoeren .
PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate
baron83
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 09 Jul 2022, 15:53

Re: Dell pc in fabriekstand zetten via Linux Mint

Berichtdoor baron83 » Za 09 Jul 2022, 20:03

Bedankt voor jullie reaties, maar de F8 functie nog eens geprobeerd, niks gebeurd er, boven rechts staat mekding F12 Boot options. Ik neem aan dat dit dus F12 klopt wat ik gedaan hebt. Wat de tweede reactie, je zult wel gelijk hebben, dit verklaart ook dat er niks van klopte. Is niet erg, de laptop doet het nog prima. Ik dacht, dat doe ik wel eventjes, op een paar knopjes drukken en klaar.
Swake
Senior
Senior
Berichten: 266
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: Dell pc in fabriekstand zetten via Linux Mint

Berichtdoor Swake » Za 09 Jul 2022, 20:06

PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Dell pc in fabriekstand zetten via Linux Mint

Berichtdoor Arie » Zo 10 Jul 2022, 11:08

Als je echt terug naar Windows 10 wil vrees ik dat je jouw laptop naar Dell zal moeten sturen .
En waarschijnlijk heb je ook geen set herstelschijven of herstel USB stick gemaakt , waarmee je dan herstel kon uitvoeren .
Gewoon de windows 10 iso downloaden van de microsoft site en op dvd of usb "branden" evt tijdens of voor de installatie de Linux partities verwijderen.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Linux Mint NL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten