Terminal
Re: Terminal
@ mutse: dank!
Pcloud support komt met https://www.addictivetips.com/ubuntu-li ... e-on-linux
Die website doet het anders. Rara...
Die website doet het anders. Rara...
Met de link van Mutse komt pcloud in de map usr/bin en start de applicatie op. Dus op zich werkt de installatie via de terminal goed.
Maar na herstart van de pc start de applicatie niet opnieuw. Moet pcloud niet ook in een soort "autostart" map?
Maar na herstart van de pc start de applicatie niet opnieuw. Moet pcloud niet ook in een soort "autostart" map?
https://www.pcloud.com/nl/help/drive-he ... em-startup
punt 37 -- controleer uw pCloud instelling.

Klik op afbeelding om groter weer te geven.
** -- Open Systeeminstellingen (van LM): Opstarttoepassingen en voeg (eventueel) de app pCloud toe.
punt 37 -- controleer uw pCloud instelling.
By default, pCloud will start automatically when your system boots up, and it will show up in your taskbar. If you don’t want it to start with your system, you can turn off this option by going to the app, clicking on the Settings tab, and unchecking the “Start pCloud Drive on system startup” option.

Klik op afbeelding om groter weer te geven.
** -- Open Systeeminstellingen (van LM): Opstarttoepassingen en voeg (eventueel) de app pCloud toe.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Dat vanzelf opstarten, wat als default zou moeten gebeuren, werkte bij mij niet. Waarschijnlijk doordat de map Downloads niet werd herkend. Ik had de naam van Downloads een paar gewijzigd - vandaar misschien.
Ik heb de app nu in een andere map gezet en de opstarttoepassing die ik inmiddels had gevonden bijgesteld. Het blijkt nu te werken. Hopelijk morgen ook nog....
Bedankt!
Ik heb de app nu in een andere map gezet en de opstarttoepassing die ik inmiddels had gevonden bijgesteld. Het blijkt nu te werken. Hopelijk morgen ook nog....
Bedankt!
Is dat in een andere map inIk heb de app nu in een andere map gezet en de opstarttoepassing die ik inmiddels had gevonden bijgesteld. Het blijkt nu te werken. Hopelijk morgen ook nog....
- Code: Selecteer alles
/home/jouwnaam/...
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
In een nieuwe map in het rijtje van home/user/..etc
Het is niet cd ~/Downloads
Het is cd Downloads
De 'naam:~$ ' of 'naam:~/Downloads ' zijn onderdeel van de basis, daarna komt het commando.
In namen mogen geen spaties staan . Dit kan je opvangen door de naam met spaties tussen dubbele aanhalingstekens te zetten "naam van".
Dan staat er ~/Downloads$ en is de locatie waarin jij je bevindt.
Het is cd Downloads
De 'naam:~$ ' of 'naam:~/Downloads ' zijn onderdeel van de basis, daarna komt het commando.
In namen mogen geen spaties staan . Dit kan je opvangen door de naam met spaties tussen dubbele aanhalingstekens te zetten "naam van".
Dan staat er ~/Downloads$ en is de locatie waarin jij je bevindt.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
cd: /home/pr/Downloads:
cd /home/pr/Downloads
Een via terminal programmanaam vanuit Downloads opstarten:
cd Downloads
./programmanaam
cd ~/Downloads
./programmanaam
/home/gebruikersnaam/Downloads/programmanaam
sh ./programmanaam
sh /home/gebruikersnaam/Downloads/programmanaam
Ook op de juiste HOOFD of kleine letter
En de juiste spatiëring
Wanneer een opdrachtnaam een spatie bevat dient deze tussen enkele of dubbele aanhalinstekens te staan.
sh "./program naam"
sh './program naam'
sh "/home/gebruikersnaam/Downloads/program naam"
sh '/home/gebruikersnaam/Downloads/program naam'