Kan ik zelf updaten van mint 20.3 naar 22,1 of moet ik eerst naar 21.3 gaan?? Vraag eerder gesteld maar vergist dacht dat ik 21.3 had,maar is 20.3 sorry ,sorry.
update 20.3 loopt af op 1-6 a.s. Geef me wat tips aub.
Heb lst de mappen bv downloads opgeschoond echter in de lijst weergave,als je aan mail wilt toevoegen zijn deze NIET opgeschoond. Heb de prullebak direct schoon gemaakt.
Krijg in lijst NIET verwijderd met annuleren,hoe dan wel?? Bvd gr darwin
Update van mint 20.3 naar 22.1/ Mappen opschonen
- emvedeesje
- Guru
Re: Update van mint 20.3 naar 22.1/ Mappen opschonen
Enige goede methode:
1- Neem backup van je data.
2- Installeer 22.1 Xia
1- Neem backup van je data.
2- Installeer 22.1 Xia
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
- MenthaSuaveolens
- Held
Ik begrijp die vraag niet. Over welke toepassing gaat het? Welke prullenbak?
Heb lst de mappen bv downloads opgeschoond echter in de lijst weergave,als je aan mail wilt toevoegen zijn deze NIET opgeschoond. Heb de prullebak direct schoon gemaakt.
Krijg in lijst NIET verwijderd met annuleren,hoe dan wel?? Bvd gr darwin
Als je nog met versie 20 en je wil naar 22 gaan, dan lijkt het me het best een volledig nieuwe installatie te maken. Zorg dat je back-up in orde is en installeer opnieuw.
Plaats dan achteraf je data terug. Indien je snel al je app's wil opnieuw installeren, gebruik dan het reserve-kopiegereedschap. Zorg dan natuurlijk dat de map
Documenten/Reservekopieën ook in je backup staat. Met behulp van het bestand xx-packages.list kan je dan achteraf je app's automatisch laten installeren
Tav mappen opschonen laat maar. Wat zijn de risico s als ik niet update nr 22.1 en bij 20.3 blijf,voor een half jaar. Kan het veel kwaad. Bankzaken etc allemaal via app smartphone.
dit ivm persoonlijke omstandigheid {,geen financieele}
Anders van 20.3 naar 21.3 updaten moet me toch zelf lukken toch?? Zelf van 20.2 naar 20.3 en eerder met Ubuntu ook zelf geupdate
Zou aan gewerkt worden,bij Windows kunnen mensen zelf updaten van W 10 nr 11 Bvd Gr
dit ivm persoonlijke omstandigheid {,geen financieele}
Anders van 20.3 naar 21.3 updaten moet me toch zelf lukken toch?? Zelf van 20.2 naar 20.3 en eerder met Ubuntu ook zelf geupdate
Zou aan gewerkt worden,bij Windows kunnen mensen zelf updaten van W 10 nr 11 Bvd Gr
- shoshinsha
- Volwaardig lid
Het lijkt me twijfelachtig of je rechtstreeks van 20.3 naar 22.1 kunt gaan. In de Mint blogs van Clem vind je "upgrade Linux Mint 20.3 to version 21", link: https://blog.linuxmint.com/?m=202208 en "upgrade Linux Mint 21.3 to version 22", link: https://blog.linuxmint.com/?m=202407.
Eenmaal in versie 21 zou je wellicht, via de bijgewerkte versies van bijwerkbeheer achtereenvolgens naar 21.1, 21.2 en 21.3, kunnen gaan. Daarna de upgrade naar 22 en tenslotte, ook weer via bijwerkbeheer naar 22.1.
In het algemeen wordt overstappen naar een latere versie niet aangeraden via upgrade, maar liever een verse, schone installatie. De hierboven geschetste omweg laat waarschijnlijk een hele reeks oude troep achter, misschien zelfs de oudst aanwezige kernel.
Ik zou zeggen: volg de raad van emvedeesje en waag je niet aan de sprongen van upgrade naar updates en weer een upgrade en update. Het kost denk ik veel meer tijd dan een verse installatie, als het al foutloos lukt, en je komt met een min of meer vervuild systeem zitten.
Eenmaal in versie 21 zou je wellicht, via de bijgewerkte versies van bijwerkbeheer achtereenvolgens naar 21.1, 21.2 en 21.3, kunnen gaan. Daarna de upgrade naar 22 en tenslotte, ook weer via bijwerkbeheer naar 22.1.
In het algemeen wordt overstappen naar een latere versie niet aangeraden via upgrade, maar liever een verse, schone installatie. De hierboven geschetste omweg laat waarschijnlijk een hele reeks oude troep achter, misschien zelfs de oudst aanwezige kernel.
Ik zou zeggen: volg de raad van emvedeesje en waag je niet aan de sprongen van upgrade naar updates en weer een upgrade en update. Het kost denk ik veel meer tijd dan een verse installatie, als het al foutloos lukt, en je komt met een min of meer vervuild systeem zitten.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 22 Xfce Wilma