Ja. Dat deed ik al onder Mint v18 32b. Daar liep het programma in de autostart na 5 seconden. Ik weet dat Mint ook backups van gemutterde data bestanden maakt maar die van mij zijn makkelijker te vinden en te gebruiken. Bij mijn vrouw onder Mint v20 64b zijn er ook geen problemen. Alle data gaat daar zonder mankeren naar steeds dezelfde usb-schijf die na de backup probleemloos umount. Alleen in mijn Mint v19 32b krijg ik het niet soepel aan het lopen. Merkwaardig is ook dat zonder dat ik iets muteer de ene keer de usb achter sdd1 en dan weer achter sdh1 staat terwijl ik op de PC niets doe wat daar aanleiding toe geeft. Net zoiets als dat de Freecom soms Freecom1 met user-rechten wordt na het opstatten. Ik neem aan dat de folder /media/user/Freecom bij het netjes afsluiten van de PC dan niet verdwijnt.
Kan natuurlijk ook zijn dat HP-hardware/software/CPU dat allemaal voor me aan het regelen is.
Ik zal eens met de Mint v19 installatie-dvd gaan testen wat er dan gebeurt.
En ook eens kijken hoe de Zorin installatie-dvd er zonder te installeren mee omgaat.
Achteraf gezien moet ik ook zeggen dat die HP PC heel soms en zonder reden mijn muis en toetsenbord niet herkend. Ik moet dan herstarten om het wachtwoord in te kunnen voeren. Kan dus ook nog aan de HP liggen dat er soms wat veranderd zonder dat ik dat doe

.