Microfoon Trust headset doet het niet

Audio, Muziek, ...
edu
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Microfoon Trust headset doet het niet

Berichtdoor edu » Za 12 Mei 2018, 13:26

Om tekst in te spreken voor mijn cursus Engels van Duolingo is een microfoon noodzakelijk .
Hiervoor heb ik een Trust headset aangeschaft.
Aan de headset zit een snoer met 2x 3.5mm adapter kabel met één groene connector voor de koptelefoon en een roze voor de microfoon.
Aangesloten op de laptop doet de koptelefoon het wél de microfoon echter niet. Naar mijn idee doet ook de interne microfoon van de laptop niets.

Bij "Geluidsvoorkeuren" > "Invoer" staat achter "connector" "Microfoon". Onder "Kies een apparaat voor geluidsinvoer" staat "Intern geluid Analoog Stereo" aangevinkt.

Hoe krijg ik de microfoon nu aan de gang?
Linux Mint 17.3 Rosa (Laptop)
Linux Mint 19 Tara Xfce-32bits (Desktop)
Windows 10 (Desktop)
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: Microfoon Trust headset doet het niet

Berichtdoor Joan » Za 12 Mei 2018, 21:08

Heeft de laptop een andere dan de interne geluidskaart? Probeer die dan in te stellen.
Is er nog een andere mogelijkheid dan "Intern geluid Analoog Stereo"? Probeer dat dan eens.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
edu
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Microfoon Trust headset doet het niet

Berichtdoor edu » Zo 13 Mei 2018, 13:53

Heeft de laptop een andere dan de interne geluidskaart? Probeer die dan in te stellen.
Is er nog een andere mogelijkheid dan "Intern geluid Analoog Stereo"? Probeer dat dan eens.
Hoe kom ik er achter welke geluidskaart(en) er in de laptop aanwezig zijn?

Een tweede mogelijkheid is “Monitor of intern geluid Analoog stereo”. Maar dat werkt ook niet
Linux Mint 17.3 Rosa (Laptop)
Linux Mint 19 Tara Xfce-32bits (Desktop)
Windows 10 (Desktop)

Terug naar “Audio”