Audacity opnemen

Audio, Muziek, ...
dirkjanl
Held
Held

Audacity opnemen

Berichtdoor dirkjanl » Zo 17 Jun 2018, 20:22

Het lukt me maar niet om met de vaste PC geluid op te nemen met Audacity. Ik gebruik normaliter "Audiorecorder" maar ik wil nu opnemen met Audacity omdat ik wil vergelijken tussen de verschillende varianten: 16 bit 44.1 Khz en 24 192 khz. Gewoon omdat het moet kunnen.
Aan mijn systeem heb ik een DAC gekoppeld via USB. (Een Dac is een Digital to Analoog Converter).
Afgelopen maand heb ik een paar bestanden opgenomen van de stream dienst van Neil Young: https://neilyoungarchives.com Daar worden bestanden aangeleverd van 24 bit en 192Khz. En omdat Audiorecorder maar opneemt tot 16 bit en 44.1 Khz kan ik niets vergelijken.
Maar nu komt het. Audacity heeft bij het opname apparaat wel 30 keuze mogelijkheden! Van
HDA Intel PCH: ALC887-VD Analog(hw:0,0): Front Mic:0 Waarin (hw:0,0) varieert met (hw:0,2) en Front en 0 variëren met Front, Rear en Line en respectievelijk 0 en 1.
Dat zelfde met:
HDA Intel PCH: ALC887-VD Alt Analog(hw:0,0): Front Mic:0
Dat zelfde met Sysdefault
Pulse en

Wat mij eigenlijk verbaast is dat bij ingang geen DAC zichtbaar is. Is dat gebruikelijk?

Afbeelding

De enige uitgang met geluid (als de DAC aangesloten is) is de uitgang Cambridge AudioDAC100 USB 1: Audio(hw:2,0).
De uitgang staat dus op de DAC, maar welke ingang ik ook gebruik, er wordt niets opgenomen. Wie kan mij helpen?
P.S. op de PC staat ook Windows 7 en daar lukt het wel: Ingang is de DAC en uitgang is de DAC en daarmee heb ik een bestand opgenomen met 24 bit en 192 Khz.

Afbeelding

Hier een link naar een bestand met gegevens over het systeem. De DAC was toen nog niet aangesloten.
https://www.dropbox.com/s/eyp2ueqsk30ub ... .html?dl=0
Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, KXStudio & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
dirkjanl
Held
Held

Re: Audacity opnemen

Berichtdoor dirkjanl » Wo 20 Jun 2018, 11:54

De wereld op z'n kop. Heb in de BIOS de onboard geluidskaart afgesloten. Heb de DAC losgekoppeld. Toen Audacity gestart en nu heb ik bij 'Opname' de mogelijkheid 'Pulse' en 'Deafault' en bij Afspelen 'Default', 'Pulse', 'HDMI' en een paar opties voor de NVIDIA videokaart. Audacity start op met de voorkeur bij 'Opname' voor 'Pulse' en bij 'Afspelen' voor 'Default'. Dat laat ik staan. Speel via de browser geluid af en druk op Opnemen. En voila, Audacity neemt op. Ik hoor het dan wel niet, maar het wordt opgenomen en ik zie de metertjes op en neer gaan. Een voorlopige oplossing dus.
Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, KXStudio & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Audio”