Ubuntu forum niet bereikbaar

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ubuntu forum niet bereikbaar

Berichtdoor EvanC » Wo 25 Jul 2018, 18:29

Ik neem aan dat er normaal gesproken ook een HCC forum is waar zaken als deze besproken kunnen worden: en dat de infrastructuur dusdanig is gemaakt dat dat forum op een aparte server staat als communicatiekanaal voor de buitenwereld.
Ook die mogelijkheid is (nog) niet aanwezig terwijl er wel een homepage is om de status van het proces uit te leggen.
Ik heb geen idee welk draaiboek men nu volgt en wat prioriteit krijgt.
VMware Workstation Player
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Wo 25 Jul 2018, 19:28

Bij deze het antwoord van het beheer van Hobbynet:
Beste

We sponsoren een Virtuele server, Deze hebben wij al geruime tijd opgeleverd aan ubuntu-nl
Je moet dus echt bij hum zijn, de beheerders van ubuntu-nl server zijn dus niet bij hcc, zei moeten deze veder inrichten.

Of te wel wij hosten de website niet wij biede alleen server het beheer van de server is voor ubuntu-nl zelf

ik verwijs hier voor ook naar hum eigen post op hum facebook pagina.
Daarnaast verzoek ik je met klem te stoppen iedereen bij hcc te mailen wij kunnen niks aan doen het is volledig aan de beheerders van Ubunut-nl.

Ik kreeg vraag ook al via het hoofdbestuur, je moet bij je eigen forum team zijn en niet bij HCC!.

Met vriendelijke groet,

Een wat onvriendelijke en geirriteerde reactie wat mij in ieder geval een beeld geeft van het soort mensen die er werken. Dus als er nog mensen met vragen zitten dan richt je aan: https://www.facebook.com/ubuntunederlands/
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor EvanC » Wo 25 Jul 2018, 20:34

Dank voor deze informatie, dat geeft duidelijkheid.

Hoewel ik geen Facebook account heb is het met die link wel te volgen.
Bij deze wens ik het Ubuntu forumbeheer veel succes met het up-to-date brengen van de SMF forumsoftware en de back-ups.
Juist in deze vakantieperiode komt dat uiterst ongelegen en heb ik alle begrip dat het niet op stel en sprong gerealiseerd kan worden.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Wo 25 Jul 2018, 20:42

Graag gedaan.
Het is nog een kwestie van afwachten en zien wat ervan komt. Meer kunnen we momenteel toch niet doen. Verder zijn de leden van Ubuntu NL hier natuurlijk steeds van harte welkom indien er hulpvragen mochten zijn over Ubuntu en haar afgeleiden tot Ubuntu NL weer helemaal online is. Ze kunnen met de vragen terecht in dit volgende subforum: viewforum.php?f=32
Leon

Berichtdoor Leon » Wo 25 Jul 2018, 21:29

Maik schreef:Een wat onvriendelijke en geirriteerde reactie wat mij in ieder geval een beeld geeft van het soort mensen die er werken. Dus als er nog mensen met vragen zitten dan richt je aan: https://www.facebook.com/ubuntunederlands/

Tja, de naam hobbynet zegt eigenlijk al genoeg. Diep triest dat dat ubuntu-nl voor zo'n club gekozen heeft, er zijn nu eenmaal betere hosters in nederland
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor EvanC » Do 26 Jul 2018, 02:42

fthiel
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor fthiel » Vr 03 Aug 2018, 13:42

Weer een weekje verder en helaas nog steeds plat... Geduld is een schone zaak ;-)
Peterbeter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor Peterbeter » Do 09 Aug 2018, 13:08

Weer een week verder ... en geduld blijft schone zaak.
Groen is er in vele soorten
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Do 09 Aug 2018, 18:07

Echt nut om het elke keer aan te halen heeft het niet want daar schiet het ook niet mee op. Als er echt interesse was dan stond Ubuntu NL al lang weer online. Nu komt het over alsof ze er niet veel zin meer in hebben. Er is nergens een update te vinden over hoe ver ze staan. Na een maand vanaf dat ze een virtuele server ter beschikking hebben gekregen, is er buiten de berichtgeving niks van de grond gekomen.
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Do 09 Aug 2018, 20:48

Inderdaad bijzonder. Jammer.
Asus Vivobook met 11.6" touchscreen, Mint 19 Mate / Cinnamon
fthiel
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor fthiel » Vr 10 Aug 2018, 16:10

Maik schreef: Als er echt interesse was dan stond Ubuntu NL al lang weer online. Nu komt het over alsof ze er niet veel zin meer in hebben.

Dat lijkt me stug en kan ik me echt niet voorstellen. Die site is zo ongeveer de Nederlandstalige community. Heel veel mensen zijn in meer of mindere mate afhankelijk van de site voor wat betreft Ubuntu en aanverwante os-en. Het zou nou niet bepaald reclame zijn voor Linux/Ubuntu wanneer de beheerders nu zoiets hadden van "nou, toedeledokie, we hebben er geen zin meer in en aju paraplu na ons de zondvloed".

Inmiddels ben ik wel van mening dat idd na ruim een maand de toko toch al wel in de lucht had moeten zijn ook al wordt er met vrijwilligers gewerkt. Er komt na verloop van tijd natuurlijk een moment dat het argument "ja, maar het zijn vrijwilligers" langzaamaan aan kracht begint in te boeten. Vrijwillig is immers niet hetzelfde als vrijblijvend.

Maar nogmaals, ik denk dat de site uiteindelijk wel weer in de lucht komt en dat het echt geen onwil is. Feit blijft wel dat het erg vervelend is.
EvanC
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor EvanC » Vr 10 Aug 2018, 18:51

Wellicht is men bezig met andere forumsoftware dan SMF: het moment is er uitermate geschikt voor.
Zaken als embedded video's en betere mogelijkheden voor afbeeldingen kunnen redenen zijn om over te stappen.
Meestal is er maar één persoon die het bouwt (in samenspraak met anderen) en moet er eerst proefgedraaid worden.

Het weinig aanwezig zijn / of reageren van de forumbeheerder (Admin) viel me wel op ten opzichte van andere fora. Alsof er iets wringt met SMF dat niet naar tevredenheid is / gaat.

Het blijft gissen (in deze vakantieperiode).
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Vr 10 Aug 2018, 23:24

Waar ik altijd al een hekel aan heb gehad, en nog heb, is het gebrek aan goede communicatie waardoor men niet weet waar men aan toe is en in het duister zit te tasten. Nu zitten we hier te gissen over wat het zou kunnen zijn en te klagen dat ze nog steeds niet online zijn wat helemaal niet zo hoef te zijn, als de leden van Ubuntu NL gewoon netjes op de hoogte gehouden zouden worden over de gang van zaken.

Communicatie en wat meer openheid zijn de sleutel en die blijven helaas uit. ¯\_(ツ)_/¯
aartje
Junior
Junior

Berichtdoor aartje » Zo 12 Aug 2018, 09:29

fthiel schreef:Mijn technische kennis reikt niet zover dat ik een fatsoenlijk oordeel kan geven over hoe de leden dan wel te bereiken in geval van een calamiteit. Maar dat de zaak echt goed platligt is nu wel duidelijk.

Er ligt dus nog een nieuwe uitdaging te wachten wanneer als weer werkt.

Sorry dat ik een nieuw topic opende op dat forum over dat het al meer dan een maand geleden
is dat het Ubuntu-forum plat ligt. Ik ga daarom hier verder omdat er totaal geen mededelingen gedaan
worden op hun home-site bij de HCC. Ik besef dat het geheel door vrijwilligers gerund wordt, hoewel
ik me dat bij de servers van de HCC niet kan voorstellen . Normaal zou zo'n site toch in een paar dagen
weer aan de praat te krijgen moeten zijn. Is er soms geen backup beschikbaar ? Zijn er geen mensen
beschikbaar die de technische kennis hebben om de boel weer aan de praat te krijgen. Waarom
wordt er geen beroep gedaan op mensen die die kennis wel hebben ?
En ik hoop dat iedereen op het Mint-forum beseft dat Mint niet zou bestaan zonder Ubuntu.....

Wees open aub, we hebben het wel over OPENsource
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Zo 12 Aug 2018, 11:51

aartje,
Als je het topic eens goed door had gelezen dan was je tot de conclusie gekomen dat HCC verder NIETS met de opbouw van de site en het forum van Ubuntu NL te maken heeft. Zie hier het antwoord wat ik kreeg en hier wat verder boven had gepost. Diegene die deze email naar mij geschreven had is een vrijwilliger van HCC!Hobbynet die dag en nacht aan de servers van HCC gewerkt heeft, dat heeft de secretaris/voorzitter mij laten weten in een andere email.
Maik schreef:Bij deze het antwoord van het beheer van Hobbynet:
Beste

We sponsoren een Virtuele server, Deze hebben wij al geruime tijd opgeleverd aan ubuntu-nl
Je moet dus echt bij hum zijn, de beheerders van ubuntu-nl server zijn dus niet bij hcc, zei moeten deze veder inrichten.

Of te wel wij hosten de website niet wij biede alleen server het beheer van de server is voor ubuntu-nl zelf

ik verwijs hier voor ook naar hum eigen post op hum facebook pagina.
Daarnaast verzoek ik je met klem te stoppen iedereen bij hcc te mailen wij kunnen niks aan doen het is volledig aan de beheerders van Ubunut-nl.

Ik kreeg vraag ook al via het hoofdbestuur, je moet bij je eigen forum team zijn en niet bij HCC!.

Met vriendelijke groet,

Een wat onvriendelijke en geirriteerde reactie wat mij in ieder geval een beeld geeft van het soort mensen die er werken. Dus als er nog mensen met vragen zitten dan richt je aan: https://www.facebook.com/ubuntunederlands/

Dat gezegt hebbende hoef je niet te verwachten dat HCC mededeling gaat posten over de status van Ubuntu NL. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. :-)
Wil je antwoorden op je vragen dan wend je tot het Ubuntu NL web-, server- en forumteam die momenteel helaas alleen bereikbaar zijn via Facebook of het IRC kanaal op freenode. Dus kan men zich daar beklagen.

Hier de boodschap en uitleg van Ubuntu NL mocht je die gemist hebben:
Beste bezoekers van de website van Ubuntu-NL,

we zijn nog druk bezig om alle diensten te herstellen naar een juiste staat. Het herstel moeten we op een structurele en gecontroleerde manier uitvoeren en daar besteden we de nodige zorg aan.

Onze Virtual Private Server (VPS) wordt gehost bij de HCC. Wij zijn ontzettend tevreden over onze hostingpartij en zij hebben ons in de afgelopen jaren voorzien van een snelle en hoog beschikbare VPS met bijbehorende excellente dienstverlening.

De uitval van onze server heeft te maken met een incident bij de HCC. Gelukkig had de HCC vrij vlot onze server weer in de lucht en daar zijn we zeer blij mee. Intussen blijven we aan de server sleutelen om de diensten op een juiste manier te herstellen.

We zijn allemaal vrijwilligers, ook het serverteam. We verdienen er niets aan en doen het allemaal in onze vrije tijd. Daarnaast doen we dit ook omdat we Ubuntu een warm hart toedragen. Helaas is ook onze tijd beperkt, maar we zetten wel ons beste beentje voor. Hiervoor vragen we jullie begrip.

P.S. De HCC host enkel de VPS. De inrichting, het beheer en dus ook het functioneren van de server en de bijbehorende diensten ligt in de handen het Ubuntu-NL serverteam.

Met vriendelijke groet,

Het Ubuntu-NL serverteam

https://www.ubuntu-nl.org/

Terug naar “Het Mint café”