Ubuntu forum niet bereikbaar

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Leon
Held
Held

Re: Ubuntu forum niet bereikbaar

Berichtdoor Leon » Zo 12 Aug 2018, 14:14

De bedoeling is, dat we in de loop van deze week weer bereikbaar zijn voor U

En dat was op 9 juli. Na die tijd totaal geen inhoudelijke updates meer.
LMDE 2 MATE x64
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Zo 12 Aug 2018, 14:18

Dat bedoelde ik dus eerder met:
Maik schreef:Communicatie en wat meer openheid zijn de sleutel en die blijven helaas uit. ¯\_(ツ)_/¯
aartje
Junior
Junior

Berichtdoor aartje » Ma 13 Aug 2018, 08:49

Bedankt Maik voor je duidelijke antwoord. Ik bedoel ook helemaal niet dat de HCC
verantwoordelijk is voor de opbouw van de Ubuntu-forum-site op hun servers. Ik vraag
me wel af waarom de Ubuntu-forum URL steeds maar dezelfde mededeling blijft houden
en er daar niet meer wordt verteld over de voortgang van het herstel van het Ubuntu-forum.
Dat lijkt me toch veruit de meest aangewezen plek voor dat soort mededelingen. Het vervelendste
bij een calamiteit in het algemeen en het oplossen daarna is als er totaal geen mededelingen
worden gedaan over de voortgang van het herstel. Alleen al een mededeling over hoe lang
het nog kan duren, een week, een maand, langer (?) zou al iets meer duidelijkheid geven.

Met vriendelijke groet,
aartje
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 13 Aug 2018, 12:16

Je kan de mededeling zien als een soort van placeholder voor de site en het forum. Vergelijkbaar met wat je te zien krijgt als er een forum in onderhoud gaat of zoals HCC gedaan heeft na de cyberaanval. Die placeholder text gaan ze dus niet steeds zitten aanpassen. De Ubuntu NL LoCo bestaat helaas alleen uit vrijwilligers die er niet voor betaald worden om het te doen en geld om professionele mensen binnen te halen is er niet. Hoe groot het serverteam van Ubuntu NL is weet ik niet maar dat zal vermoed ik nog geen hand vol zijn en daarbij komt kijken dat deze mensen ook nog een privé leven hebben met jobs, opleidingen, familie etc..

Natuurlijk ben ik het er aan de andere wel mee eens dat ze onderhand even een update zouden kunnen geven over de stand van zaken. Al is het maar op Facebook zodat iemand het hier kan posten om leden op de hoogte te houden die geen Facebook account willen aanmaken. Zoals ik in een eerdere reactie aangaf kan men door de huidige manier van communiceren en openheid de indruk krijgen dat ze er niet veel zin meer in hebben. Ietwat overdreven misschien en ik zeg niet dat het zo is maar je gaat zo denken op een bepaald moment, zeker na meer dan een maand geen bericht te hebben gehad over de status.

Ik heb er nog weinig mee te maken maar ik denk dat als het hier zou gebeuren dat LinProfs en de beide heren van het Mint NL team het anders zouden aanpakken.
fthiel
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor fthiel » Ma 13 Aug 2018, 19:42

Ik ga voor mezelf maar een deadline stellen en die is 1 september a.s.
Wanneer de site dan nog platligt ga ik uitkijken naar andere goede fora. Ik heb het geluk dat Engels en Duits geen probleem vormen, zodat ik me bv bij onze oosterburen kan aanmelden. Maar voor mensen die volledig zijn aangewezen op een nederlandstalig forum is dat dus geen optie. En dat is voor die mensen behoorlijk balen.

Overigens ben ik het volledig eens met de opvattingen dat het qua communicatie natuurlijk zwaar naadje is.
Leon
Held
Held

Berichtdoor Leon » Ma 13 Aug 2018, 20:38

LMDE 2 MATE x64
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Di 14 Aug 2018, 11:29

Ik heb op hun FB pagina een reactie geplaatst, eens kijken wat daar uit gaat komen.
Is er nog nieuws over de huidige status van de "opbouw" van de Ubuntu NL site en forum? Niet een vraag van mij maar meer van anderen die ongeduldig aan het worden zijn en onderhand de moed beginnen te verliezen na meer dan een maand geen update meer te hebben gehad. Dit zijn mensen die geen account op Facebook hebben, er geen willen aanmaken en geen behoefte hebben aan het IRC gebeuren. Ze zouden momenteel wel graag wat meer openheid en duidelijkheid willen hebben van jullie kant uit over de stand van zaken. Alvast hartelijk dank en indien antwoord dan zal ik het doorgeven aan de leden van Ubuntu NL die momenteel elders op forums verblijven.

Ik hou jullie op de hoogte.
Pjotr
Held
Held

Berichtdoor Pjotr » Di 14 Aug 2018, 18:08

Goeie actie; ben benieuwd. :)
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 19
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Di 14 Aug 2018, 18:31

Buiten de reactie van Ron dat hij verder ook niets weet en alleen email adressen heeft van het team, is er momenteel nog geen andere officiële reactie van Ubuntu NL zelf geplaatst. Nog even afwachten dus.
Leon
Held
Held

Berichtdoor Leon » Di 14 Aug 2018, 19:14

Don't hold your breath ;)
LMDE 2 MATE x64
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Di 14 Aug 2018, 20:47

Ik had geen zin om alles te copy/pasten dus dan maar een screenshotje van de rest van de conversatie. Het is en blijft allemaal wat vaag maar meer zit er helaas niet in.:

Afbeelding
Leon
Held
Held

Berichtdoor Leon » Di 14 Aug 2018, 21:28

"Het is vakantie periode" Wat een dooddoener 1e klas.
Zijn het ambtenaren? Die verschuilen zich ook altijd achter dit soort flauwekul argumenten.
LMDE 2 MATE x64
aartje
Junior
Junior

Berichtdoor aartje » Wo 15 Aug 2018, 12:47

Bedankt Maik voor je acties hierin. Ik vraag me af of het Mint form niet voorlopig een sectie "Andere distributies"
zou kunnen maken, waarin vragen over Ubuntu kunnen worden gesteld. Mint is voor meer dan 80 procent
Ubuntu en op de Ubuntu-forum site had je ook zoiets. Daar werden weer veel vragen over Mint gesteld.
Zodra de Ubuntu-site in de lucht is zou het weer opgeheven kunnen worden. Het is natuurlijk maar een suggestie.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Wo 15 Aug 2018, 15:15

Graag gedaan. Overigens is er een sectie waar gepost kan worden over andere distributies, die is ietwat moeilijker te vinden maar het bevind zich in de sectie "Linux" en die heeft dan als subforum "Software en andere Distro's". Hier is de directe link ernaar: viewforum.php?f=32

Ik had dit overigens ook al eerder in dit topic aangegeven: viewtopic.php?f=41&t=3809&start=45#p20881
Als je nog vragen of suggesties hebt leest dan eerst het topic even door of het al eens is aangehaald of niet, ook dat geldt op andere forums, en voorkom je dat vragen en antwoorden herhaald moeten worden. ;)
aartje
Junior
Junior

Berichtdoor aartje » Do 16 Aug 2018, 08:02

Maik schreef:Graag gedaan. Overigens is er een sectie waar gepost kan worden over andere distributies, die is ietwat moeilijker te vinden maar het bevind zich in de sectie "Linux" en die heeft dan als subforum "Software en andere Distro's". Hier is de directe link ernaar: viewforum.php?f=32

Ik had dit overigens ook al eerder in dit topic aangegeven: viewtopic.php?f=41&t=3809&start=45#p20881
Als je nog vragen of suggesties hebt leest dan eerst het topic even door of het al eens is aangehaald of niet, ook dat geldt op andere forums, en voorkom je dat vragen en antwoorden herhaald moeten worden. ;)

Ok, bedankt, ik zal voortaan het hele forum even doornemen voor ik een vraag stel....

Terug naar “Het Mint café”