Snelkoppeling verwijderen

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Mentha
Junior
Junior
Berichten: 55
Lid geworden op: Wo 24 Jan 2018, 08:24

Snelkoppeling verwijderen

Berichtdoor Mentha » Za 15 Sep 2018, 18:14

Ik heb een klein probleempje in Linux Mint. Ik heb een spel voor mijn dochter geïnstalleerd gehad via programmabeheer maar mijn dochter vond het na een paar keer spelen niet echt leuk dus ik heb het weer verwijderd. Wat echter bleek, was dat de snelkoppeling van het spel verwijderd was maar dat er een nieuwe snelkoppeling in de map "Overig" in het Menu was geplaatst. Ik heb met de "Cinnamon Menu editor" geprobeerd deze te verwijderen maar tot mijn stomme verbazing stond de snelkoppeling er niet in vermeld. Ergo...Ik blijf een snelkoppeling houden in mijn Menu, die niet meer gebruikt wordt. Nu kun je zeggen ach gewoon vergeten. Maar ik vind het nogal irritant. Want er kunnen dus meer loze koppelingen in het menu komen en dan wordt het lastig.
Nu komt de vraag.
Wat kan ik hier aan doen?
Geniet van het leven want het duurt maar heel even!
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Snelkoppeling verwijderen

Berichtdoor Joan » Za 15 Sep 2018, 23:07

De namen in het menu zijn aangepast aan de systeemtaal. De namen in het hoofdmenu "Cinnamon Menu editor" zijn de originele programmanamen. Soms staan ze dubbel in het hoofdmenu en elke melding daarin heeft een eigen eigenschap. Kijk daar eens bij spellen, want daar zal het in eerste instantie zijn vermeld. Haal het kruisje weg en de melding is verdwenen.

Kijk in het menu met met een rechter muisklik op het programma of het daarmee verwijderd kan worden.
Kijk ook of het nog in programmabeheer staat vermeld als "geïnstalleerd".
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Mentha
Junior
Junior
Berichten: 55
Lid geworden op: Wo 24 Jan 2018, 08:24

Re: Snelkoppeling verwijderen

Berichtdoor Mentha » Zo 16 Sep 2018, 12:19

Dank je Joan voor de reactie.

Het spel staat in Programmabeheer als verwijderd. In ieder geval zie ik geen rode balk met de tekst "Verwijderen". Wel een groene balk met de tekst "Installeren". Door het met de rechter muisknop klikken op de Menu-knop en vervolgens "instellen" te kiezen heb ik het "Menu" window geopend. Boven in zijn twee knoppen. n.l. "Werkbalk" en "Menu" door te kiezen voor "Menu" kan ik vervolgens door op de Tekst "De menubewerker openen" te klikken de Cinnamon menu editor openen. Ik heb daar vervolgens gekeken of het spel nog ergens aangevinkt staat maar dat bleek niet zo te zijn. Ook daar trof ik de snelkoppeling niet aan die ik verwijderd wil hebben. Ik heb wel gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Cinnamon menu editor toe te voegen aan mijn menumap Voorkeuren. zodat ik daar nu met slechts 2 muisklikken naar toe kan. Kortom het probleem van die snelkoppeling is hardnekkig en wil maar niet weg. (Misschien een Gnome-pje in de PC? ;) )
Geniet van het leven want het duurt maar heel even!

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten