In zijn algemeenheid vind ik het prima, als er reacties komen die verder kijken dan de directe vraag. Dat is meedenken op een ander niveau. En dat kan niet alleen nuttig zijn voor de vraagsteller, maar ook voor andere mensen die dit lezen....
Ik sluit me overigens geheel aan bij drum en emvedeesje: automatisch bijwerken moet je niet willen. Het kan dingen
ongemerkt in de war sturen ("rotte appels" tussen de geïnstalleerde bijgewerkte pakketten?), en zodoende je werk schaden. Een systeembeheerder bij een bedrijf die het bijwerken automatisch laat plaatsvinden, verdient het om te worden ontslagen.
Bijwerken moet je zelf uitvoeren, op een tijdstip dat het beslist geen kwaad kan, wanneer je werk af is, en met besef van
welke pakketten je gaat bijwerken.
Het kan mogelijk ooit wat z**kerig overkomen om zo'n antwoord te posten, maar dat zij dan zo. Het is een publiek forum; ook al vindt de vraagsteller het antwoord misschien niks, dan helpt het wellicht een toekomstige lezer om de juiste beslissing te nemen. Einde van de preek van Pastoor Pjotr.