Thema installeren

Vragen over software en applicaties
RoosR
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 05 Dec 2018, 20:39

Thema installeren

Berichtdoor RoosR » Wo 29 Jul 2020, 19:54

allo iedereen

Ik werk met Linux Mint Cinnamon 20. Ik wil een thema toepassen en doe het volgende:
SysteemInstellingen->Thema's->Toevoegen/Verwijderen->
Ik kies een thema op het pijltje rechts om het thema te installeren. Ik zie dat het gebeurt. Maar hoe pas ik het geïnstalleerde thema nu toe ???
En het lukt me ook niet om de bovenste vensterrand van grijs naar blauw te zetten met de app QT 5 instellingen.

Dank alvast voor de oplossing

Rosiey
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Thema installeren

Berichtdoor Jamint » Wo 29 Jul 2020, 23:03

allo iedereen

Ik werk met Linux Mint Cinnamon 20. Ik wil een thema toepassen en doe het volgende:
SysteemInstellingen->Thema's->Toevoegen/Verwijderen->
Ik kies een thema op het pijltje rechts om het thema te installeren. Ik zie dat het gebeurt. Maar hoe pas ik het geïnstalleerde thema nu toe ???
En het lukt me ook niet om de bovenste vensterrand van grijs naar blauw te zetten met de app QT 5 instellingen.

Dank alvast voor de oplossing

Rosiey
Ja dat is een een beetje omslachtig geregeld. Maar als je het weet denk je: "ohhh"... :)

Zo dus:

Linux-menu > Systeem instellingen > Uiterlijk > Thema's
Klik daarin op de middelste knop: 'toevoegen/verwijderen'. (Als je het dialoogvenster krijgt dat de tijdelijke opslag is verouderd: werk hem bij met de grote knop: ophalen)
Als de nieuwe thema's zijn opgehaald:
Kies er een - bijvoorbeeld: "CBlack - en klik rechts op het symbool met het pijltje naar beneden (downloaden)

En nu komt het:

> klik op de linkerknop 'Thema's'
> klik helemaal onder in het venster op 'bureaublad'

In het pop-up venster dat zich nu opent staat je nieuw geïnstalleerde thema.
klik erop en je bent aan boord :D
If it ain't broken, don't fix it.
RoosR
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 05 Dec 2018, 20:39

Re: Thema installeren

Berichtdoor RoosR » Do 30 Jul 2020, 18:33

Jamint, dank voor de oplossing. Het werkt nog niet helemaal. De menu's veranderen wel na de keuze van het thema. Mijn één kleurige bureaublad achtergrond blijft echter hetzelfde en verandert niet in het thema dat ik heb gekozen.
Evenzogoed bedankt
Rosiey
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Thema installeren

Berichtdoor Jamint » Do 30 Jul 2020, 19:25

Jamint, dank voor de oplossing. Het werkt nog niet helemaal. De menu's veranderen wel na de keuze van het thema. Mijn één kleurige bureaublad achtergrond blijft echter hetzelfde en verandert niet in het thema dat ik heb gekozen.
Evenzogoed bedankt
Rosiey
Dag RoosR,

Graag gedaan!

Wat dat hardnekkige achtergrondkleurtje betreft snap ik niet goed. Nu heb ik nooit thema's toegepast maar ik kan mij zo voorstellen dat een persoonlijke voorkeur naast een thema vóóŕgaat/prevaleert, ofwel: het thema 'overruled'.
>Schakel het thema eens uit. (DUS NIET VERWIJDEREN!)
>Stel het standaard bureaublad van Linux 20 weer eens in; dat met het grote grijze Linuxsymbool.
>Herstart de computer eens (beetje mijn oude Macintosh-system principe uit de vorige eeuw; baat het niet dan schaadt het niet) :D
>Stel dan na herstart je Thema weer eens opnieuw in.
If it ain't broken, don't fix it.
RoosR
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 05 Dec 2018, 20:39

Re: Thema installeren

Berichtdoor RoosR » Vr 31 Jul 2020, 19:28

Beste Jamint,
Dank wederom voor de moeite en de uitleg. De gekozen thema's laten zich maar gedeeltelijk installeren, start menu etc. Ook na jouw suggesties. Ik denk dat het komt omdat ik Mint in een virtuele VMware omgeving draai. Dan zijn er volgens mij beperking qua grafische performances die door VMware worden opgelegd. Ik laat het maar hierbij en ik ben dik tevreden met mijn mint 20 versie die rapper is dan de vorige versie.
Dank voor je inzet
RoosR

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lucien en 9 gasten