twee beeldschermen

Vragen over software en applicaties
dirkjanl
Guru
Guru

twee beeldschermen

Berichtdoor dirkjanl » Do 27 Aug 2020, 20:40

Sinds kort op een test SSD heb ik LM 20 geïnstalleerd. Ik werk met twee beeldschermen. Beide schermen hebben een werkbalk. In LM19.3 ben ik gewend dat als ik via menu een programma heb geïnstalleerd, de naam + icoon van het programma in de vensterlijst op de werkbalk van het betreffende beeldscherm verschijnt. Minimaliseer ik een programma, dan verkleint het naar de werkbalk van het beeldscherm waar het actief was. In LM 20 wordt nu ieder programma opgestart in het secundaire beeldscherm en de naam + icoon verschijnt in de vensterlijst van de werkbalk in het primaire scherm. Klik ik op minimaliseren van het programma dan gaat het naar de werkbalk van het primaire scherm.
Hoe krijg ik het weer beeldschermafhankelijk, zoals in LM 19.3?
Afbeelding
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
stegiman
Moderator
Moderator

Re: twee beeldschermen

Berichtdoor stegiman » Do 27 Aug 2020, 21:56

Ik weet niet of je dit gelezen (klik) had?
Zelf heb ik nog nooit 2 scherm gehad.
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Vr 28 Aug 2020, 08:47

Link verwijst naar dit topic?!
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Jamint
Held
Held

Berichtdoor Jamint » Vr 28 Aug 2020, 10:13

Ik weet niet of je dit gelezen (klik) had?
Zelf heb ik nog nooit 2 scherm gehad.
Off topic, maar belangrijk:

Ik denk dat het toch vanuit veiligheidsoverwegingen verstandiger is om geen gebruik te maken van de URL verkorting. Sowieso worden URL's hier al automatisch verkleind, maar wel zodanig - en dat is het belangrijkste! - dat je in een oogopslag ziet waar je naar toe gaat als je erop klikt.

Dit kan er dus fout gaan:

Met gebruik als voorbeeld van deze tag, die ik met opzet onbruikbaar heb gemaakt door boogjes i.p.v. haakjes en de s vervangen voor een x: (url=httpx://limuxmint.nl)linuxmint.nl(/url) moet je maar afwachten of je echt naar linuxmint.nl wordt verwezen.
Je moet al eerst door met de muis de link aan te wijzen gaan lezen in een pop-up afhankelijk van je browser instellingen waar je dus werkelijk naartoe gaat.
Als de link zou werken ga je dus niet naar linuxmint.nl maar naar limuxmint.nl. Gelukkig is dat een niet bestaande website maar voor hetzelfde geld wél.
Met de hide URL tag zie je dat dus niet en nog veel erger: door boosdoeners wordt dit in combinatie met de z.g. typosquatting (1) - dát is die m in plaats van de n - regelmatig misbruikt om mensen naar >:( kwaadaardige sites >:( te leiden.

(1)
https://en.wikipedia.org/wiki/Typosquatting

end off topic
If it ain't broken, don't fix it.
stegiman
Moderator
Moderator

Berichtdoor stegiman » Vr 28 Aug 2020, 23:12

@jamint
Ik heb gewoon per ongeluk een verkeerd link gegeven.
Zoek dus niet te ver.

@dirkjan,
Ik heb het niet terug gevonden.

Terug naar “%s” Software en applicaties