Een ander pictogram kiezen

Vragen over software en applicaties
Gjalt1938
Junior
Junior

Een ander pictogram kiezen

Berichtdoor Gjalt1938 » Wo 25 Nov 2020, 12:27

Beste,
Ik ben nieuw in linuxMint en heb linuxmint 20 geïnstalleerd. Prima geen probleem. Nu wil ik een snelkoppeling maken naar het url van deze site. Ook geen probleem. Maar ik zou graag een ander pictogram aan deze snelkoppeling willen toevoegen. Via hulp van een aantal websites heb ik een aantal pictogrammen gekopieerd naar .icons. Maar nu rechtsklikken op het pictogram kan ik wel kiezen voor Emblemen, maar vind nergens de weg naar .icons. Hoe krijg ik nu het pictogram bij de snelkoppeling dat ik graag wil?. Bij voorbaat dank Gjalt
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Re: Een ander pictogram kiezen

Berichtdoor Joan » Wo 25 Nov 2020, 14:23

Klik met rechts op het picto en kies 'Eigenschappen'.
Klik op het op het picto en kies uit de ellenlange lijst een plaatje.
Klik op Kiezen
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
shoshinsha
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor shoshinsha » Wo 25 Nov 2020, 14:32

Hallo Gjalt,

bij mij (Mint 20 xfce) werkt het bij een snelkoppeling op het bureaublad zo: rechts klikken op de koppeling, kies Starter bewerken, klikken op het plaatje dat als Pictogram wordt weergegeven. Dan krijg je een locatie waar pictogrammen staan, dat is een soort bestandsbeheer, dus je kunt verder navigeren naar de map waar je eigen pictogrammen in staan.
Overigens, als .icons de bestandsmap is, dan is dat een verborgen map en ik weet niet of je die via de hiervoor aangegeven weg zichtbaar kunt krijgen, zo niet: de pictogrammen ergens anders zetten of de mapnaam wijzigen in icons zonder puntje.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 22 Xfce Wilma
Gjalt1938
Junior
Junior

Berichtdoor Gjalt1938 » Wo 25 Nov 2020, 15:37

@ Joan, wilde je een PrtSc sturen, maar de registratie bij imgur lukt niet vanwege problemen met mijn gsm. Maar zoals ik al meldde stat er wel Emblemen, maar geen ellenlange lijst met pictogrammen.
@ shoshinsha misschien heb ik geen Mint20 xfce, want met rechts klikken op het plaatje komt er niet te staan Starter bewerken.
Heb ook ooit gewerkt met Ubuntu 18.04.04, maar daarin was dat inderdaad wel het geval. Wellicht ontbreekt hier een programma dat de bewerking van de pictogrammen op het bureaublad regelt
Gjalt1938
Junior
Junior

Berichtdoor Gjalt1938 » Wo 25 Nov 2020, 17:25

@ shoshinsha ik heb nu Linuxmint 20 xfce geïnstalleerd en volgens mij gaat nu alles goed. Probleem kan gesloten worden
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Berichtdoor Joan » Wo 25 Nov 2020, 20:25

Eigenschappen van picto.png
Klik op het plaatje in het grijze veld van Eigenschappen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “%s” Software en applicaties