snelkoppeling voor Thonny?

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Gjalt1938
Junior
Junior

snelkoppeling voor Thonny?

Berichtdoor Gjalt1938 » Di 15 Dec 2020, 11:54

Beste,
Om toch iets meer te weten te komen van Linux en Python, volgde ik de cursus Programmeren in Python van TECH ACADEMY op een W10 systeem. Plotseling echter gaat men in dit boek over op een Linux systeem. Dus ben ik overgegaan naar mijn Linux systeem om verder met het boek te gaan. Tijdens de studie heb je Thonny nodig. Dit heb ik geïnstalleerd. Via Programmabeheer - Python- kan ik Thonny starten. Dat vind ik nogal omslachtig. Is er ook een manier om een snelkoppeling vooor Thonny op het bureaublad te plaatsen ? Alvast bedankt voor het meedenken.
Mogenblue

Re: snelkoppeling voor Thonny?

Berichtdoor Mogenblue » Di 15 Dec 2020, 12:02

Via de menu knop linksonder kun je, hoop ik, naar het programma navigeren.
Als je met de muis boven je programma staat kun je rechts klikken voor extra opties en dan kiezen voor <toevoegen aan bureaublad>
tytsjerksteradiel
Held
Held

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 15 Dec 2020, 15:14

.......... Dat vind ik nogal omslachtig. Is er ook een manier om een snelkoppeling vooor Thonny op het bureaublad te plaatsen ? Alvast bedankt voor het meedenken.
Naast de mogelijkheid om een link naar een geïnstalleerd programma op het bureaublad te plaatsen kan U er eveneens voor opteren om deze in de werkbalk te plaatsen .
Al even handig en maakt ruimte vrij op het bureaublad voor andere mogelijkheden ?
Afbeelding
klik op de afbeelding om te vergroten
Debian Bookworm_Cinnamon
Gjalt1938
Junior
Junior

Berichtdoor Gjalt1938 » Di 15 Dec 2020, 17:55

beste mensen,
Ik ben even aan het stoeien geweest en heb de volgende oplossing gevonden. Dankjewel Tytsjerksteradiel. Klik met de muis ergens op het bureaublad met de rechter muisknop, - kies voor starter maken. - Klik op het figuurtje naast opdracht en zoek het programma thonny op (zit bij mij in usr/bin) vervolgens kun je nog het pad naar de werkmap aangeven. Als je ook de rest hebt ingevuld, klik je op maken en kun het pictogram een plek geven op het bureaublad.
Dus voor mij is het probleem hierbij opgelost en kan gesloten worden

Terug naar “%s” Newbie vragen