Waar zou men iets meer kunnen vinden hierover ?
Ik gebruik een google account en via Chrome doe ik alles, de agenda en de e-mails en de contacten.
Daar word ik bijtijds gewezen op een afspraak.
En nu komt Mint-20 zich bemoeien via het programma Agenda waarin ineens alles terug te vinden is.
Op zich stoort me dat niet, want ik gebruik het niet.
Wat me wél stoort zijn de "Reminders" waar je met een logo in de taakbalk opmerkzaam wordt gemaakt.
Als je daar dan op klikt komt er in de linkerbovenhoek van het scherm een venster met de herinneringen.
Daar heb ik echt niks aan en haal dit graag weg.
Doch in de werkbalkhulpjes is Reminders niet te vinden.
Vermoedelijk hebben "Meldingen" hier niets mee te zien.
groeten van Michael
Reminders in Mint-20
- emvedeesje
- Guru
Reminders in Mint-20
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
- emvedeesje
- Guru
Re: Reminders in Mint-20
Die "Reminders" kon ik uiteindelijk (deels) uitschakelen in Mint-20.
Het zijn dus meldingen van afspraken welke in mijn google account gemaakt zijn.
Je wordt er met een klok-logo in de taakbalk opmerkzaam op gemaakt.
Als je daar dan op klikt komt er in de linkerbovenhoek van het scherm een venster met de herinneringen.
WEGHALEN
Systeeminstellingen / Werkbalkhulpjes
Daar het "Systeemvak" uitschakelen.
GEVOLG
De melding met klok-logo komt nu niet meer, doch in de plaats zie je dat er een "Melding 1" staat in de taakbalk als een normale melding.
Nu is de VRAAG:
Gaat dit geen andere noodzakelijke dingen uitgeschakeld hebben?
Er is dus precies gekozen voor een andere aanpak van "Herinneringen" t.o.v. Mint-19.
In Mint-19 staat het werkbalkhulpje "Systeemvak" ook aan, doch de "Reminders" komen er niet.
OF
Hangt het toch nog van iets anders af?
Tot nu heeft mijn zoektocht op linux-plaatsen nog niets opgeleverd.
groeten van Michael
Het zijn dus meldingen van afspraken welke in mijn google account gemaakt zijn.
Je wordt er met een klok-logo in de taakbalk opmerkzaam op gemaakt.
WEGHALEN
Systeeminstellingen / Werkbalkhulpjes
Daar het "Systeemvak" uitschakelen.
GEVOLG
De melding met klok-logo komt nu niet meer, doch in de plaats zie je dat er een "Melding 1" staat in de taakbalk als een normale melding.
Nu is de VRAAG:
Gaat dit geen andere noodzakelijke dingen uitgeschakeld hebben?
Er is dus precies gekozen voor een andere aanpak van "Herinneringen" t.o.v. Mint-19.
In Mint-19 staat het werkbalkhulpje "Systeemvak" ook aan, doch de "Reminders" komen er niet.
OF
Hangt het toch nog van iets anders af?
Tot nu heeft mijn zoektocht op linux-plaatsen nog niets opgeleverd.
groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Je bepaald toch zelf wat je wel of niet wilt hebben.
Net zoals je uiterlijk zelf bepaald.
Meldingen wegdoen kan ook nadelig zijn: ik denk bijvoorbeeld als er geen usb-stick is ingeplugd is en toch moet je bijvoorbeeld Calc blad oproepen op usb-stick.
Op dat punt is er totaal geen verschil met Windows
Wegdoen is gemakkelijk maar moet je ooit later toch hebben dan ben je al vergeten hoe je moet terugzetten.
Net zoals je uiterlijk zelf bepaald.
Meldingen wegdoen kan ook nadelig zijn: ik denk bijvoorbeeld als er geen usb-stick is ingeplugd is en toch moet je bijvoorbeeld Calc blad oproepen op usb-stick.
Op dat punt is er totaal geen verschil met Windows
Wegdoen is gemakkelijk maar moet je ooit later toch hebben dan ben je al vergeten hoe je moet terugzetten.
- emvedeesje
- Guru
@ Stegiman
Daar heb je groot gelijk in.
Ik ben momenteel volop aan het testen daarmee. ik laat wel iets horen als er resultaten zijn.
Ook dat wat jij vermeldt ga ik proberen.
groeten van Michael
Daar heb je groot gelijk in.
Ik ben momenteel volop aan het testen daarmee. ik laat wel iets horen als er resultaten zijn.
Ook dat wat jij vermeldt ga ik proberen.
groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Terug naar “%s” Software en applicaties