De 16MB Windows gereserveerde partitie: /dev/nvme0n 1p2 ligt dwars. Die veroorzaakt dat géén installer anders dan een Windows installer wordt toegestaan/gezien.
Je heb twee opties, waarbij je - zoals je al zei - de garantie verspeelt. Mijn idee - zoals ik zei - breng de laptop terug.
Toch even voor de volledigheid van mijn post:
De twee opties zijn beiden het wissen van deze feitelijk Windows beveiligde partitie.
In Windows moet je daarvoor als Admin, dus niet als User, gebruik maken van de command-line tool
diskpart. Windows + R > diskpart en dan enter.
(noot: Met het gebruikelijke Windows diskmanagement tool kun je deze partitie niet benaderen)
Andere optie is zoals ik al beschreef: De schijf eruit en wissen m.b.v. GParted in een externe docking bay.
Beide opties zijn
relatief! succesvol, waarbij je èn de garantie èn het recht van retour brengen dus hebt verspeeld. Blijft over de magere 'troost'; de achilleshiel dat je niet met zekerheid weet, vanwege het al of niet Windows-only geheugenmanagement, of na installatie van Linux de laptop wel herstart in Linux.
Samenvattend zou ik nu stellen: Leuk als hobbyproject als de Laptop van de vlooienmarkt kwam voor € 10,00, maar met de huidige onzekerheden niet geschikt voor een nieuw apparaat van € 800,00 of je moet roekeloos zijn.