Voor mij is dat vervelend al lukt het meestal wel de gerezen problemen te “tackelen”. Nu heb ik er één waar ik geen oplossing voor heb en daarom mijn vraag.
De update van Linux Mint 19.3 naar Linux Mint 20 verliep op zich zonder problemen, echter deed zich een ACPI probleem voor wat vooral merkbaar was door het erg trage opstarten van de laptop. Al zoekende kwam ik op de onvolprezen site van Pjotr iets tegen wat mij wel handig leek. Dat geprobeerd, maar de tijdelijke optie verworpen want tijdens het opstarten bleek het niet mogelijk UEFI te bereiken. Daarom na het starten van de computer de tweede optie, de permanente oplossing gekozen, welke wel toegankelijk bleek (al moest ik steeds 2 keer het toegangswachtwoord ingeven, één keer was kennelijk niet genoeg). De instructies opgevolgd met als resultaat dat ik nu een schermfoto kon maken omdat het venster lang genoeg bleef staan tijdens het opstarten. Overigens weer teruggedraaid, want de tijd, dat het afgebeelde venster bleef staan, is onacceptabel lang. Dit zie ik op de schermfoto:

Ik laat dat lomp grote ding maar ongewijzigd omdat het dan goed duidelijk is. Overigens komen er nog twee regels te voorschijn maar dat gaat zo snel dat ik die niet kan "vangen" en ook niet kan lezen
Toen herstart en alles ging naar wens. Nou ja, die éne keer. Bij de volgende herstart vandaag was het weer mis.
Iemand een idee, alvast dank voor een reactie?
Overigens had ik Mint 20 ook al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd omdat ik eerst vermoedde dat de traagheid en ACPI-problemen door de upgrade werden veroorzaakt; nee dus.
En sinds ik Mint gebruiker ben heeft het touchpad nog nooit gewerkt (de fabrikant in Taiwan geeft overigens “niet thuis” op mijn verzoek om ondersteuning nadat Medion het al had laten afweten….)