Wat me opvalt de laatste weken bij LM 20 Cinnamon op de laptop HP ProBook 4530s. Ik heb de touchpad uitgeschakeld via "Muis en Touchpad", na een poosje merk ik dat het weer aanstaat. Misschien na enkele 'kritische updates'? Ik weet het niet, het is lastig, maar ik kan er mee leven, maar ik vraag me wel af hoe het komt.
Iemand ervaring mee?
Touchpad uitschakelen, blijvend
Touchpad uitschakelen, blijvend
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Re: Touchpad uitschakelen, blijvend
Kijk eens bij Synaptic
Laat het zoeken op xserver - xorg-input - synaptics
Dan zal je daar zien wat daar aangevinkt is.
Werk pas bij herstarten van pc
Laat het zoeken op xserver - xorg-input - synaptics
Dan zal je daar zien wat daar aangevinkt is.
Werk pas bij herstarten van pc
Stond niet aangevinkt, heb het geïnstalleerd en nu afwachten ..
Bedankt,
Bedankt,
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Ik heb de ervaring dat het touchpad op en laptop automatisch weer wordt aangezet als je opnieuw opstart.
Op zich is dit niet verkeerd omdat, als je bij de opstart geen muis hebt, je vaak niet veel meer kan of dat bepaalde dingen heel moeilijk worden.
Zodra je weer een muis hebt is dat natuurlijk niet meer zo. Kijk eens op je toetsenbord of er een F-key is waarmee je met een simpele druk het keypad weer uitschakelt.
Volgens mij zit dat op heel veel laptops en scheelt dat dus veel ergernis ;-)
Op zich is dit niet verkeerd omdat, als je bij de opstart geen muis hebt, je vaak niet veel meer kan of dat bepaalde dingen heel moeilijk worden.
Zodra je weer een muis hebt is dat natuurlijk niet meer zo. Kijk eens op je toetsenbord of er een F-key is waarmee je met een simpele druk het keypad weer uitschakelt.
Volgens mij zit dat op heel veel laptops en scheelt dat dus veel ergernis ;-)
Dank voor je reactie. Je redenering vind ik wel logisch. Op de laptop zit geen F-key. En na het installeren van "xserver - xorg-input - synaptics" heeft het zich niet meer voorgedaan.
En de Touchpad was weer geactiveerd! Ga er nog maar eens op studeren.
-
- Held
Geeft geen verklaring maar lost mogelijk uw probleem op ?En de Touchpad was weer geactiveerd! Ga er nog maar eens op studeren.
Systeeminstellingen > configuratiescherm > Muis en touchpad > Touchpad :
– touchpad ingeschakeld laten
maar opteren voor
– aanraakveld uitschakelen wanneer er een muis is aangesloten
– Touchpad uitschakelen tijdens het typen
1/ doet het op al onze laptops
2/ in synaptic staat “ xserver - xorg-input – synaptics “ op non-actief ….
Debian Bookworm_Cinnamon
-
- Held
noteer dat " blijvend " uitschakelen van het touchpad werkt tot zolang U een muis aansluit ( zowel usb als draadloos )1/ doet het op al onze laptopsEn de Touchpad was weer geactiveerd! Ga er nog maar eens op studeren.
2/ in synaptic staat “ xserver - xorg-input – synaptics “ op non-actief ….
van zodra U de kabel uittrekt of de batterij uitzet schakelt de instelling onmiddellijk over naar actief touchpad , dit zowel onder Linux Mint 20 / Debian als LMDE4
Debian Bookworm_Cinnamon
Terug naar “%s” Software en applicaties