Berichtdoor Nightwing » Ma 23 Aug 2021, 07:10
Ik had hetzelfde 'probleem' met onze Brother printer. Deze stond bekabeld aangesloten op mijn desktop PC en was via wifi aangesloten op de Windows 10 laptop van mijn vrouw.
Ik kreeg ook steeds twee dezelfde printers in mijn afdrukbeheer. Nu staat de printer niet meer aangesloten en ik heb alleen nog een printer in mijn afdrukbeheer staan, als zijne een USB verbonden printer (ik heb de printer geïnstalleerd via de instructies op 'Makkelijke Linux tips'. Ik moest na de installatie ook steeds een andere printer gebruiken voor mijn Linux desktop, dan de naam die je zou verwachten (Brother DCPJ4110DW en Brother-DCPJ4110DW). Als mijn vrouw haar laptop aan had staan, dan kon ik zelfs uit drie printers kiezen (allemaal dezelfde, maar met een andere naam).
Dus nu zit ik te denken: Wat als Linux jouw printer op twee manieren detecteert:
Een keer via de bekabelde weg en een keer via je thuisnetwerk.
Mijn printer staat nu uitgeschakeld en wordt dus niet meer in het wifi netwerk opgenomen, maar de bekabelde versie van de printer, ziet hij nog wel (wellicht door het installatieprogramma).
Misschien is mijn redenering wel helemaal verkeerd, maar controleer het eens bij jouw eigen opstelling.
Linux Mint versie 22.1 Cinnamon, 64 bit.