Op het moment van schrijven ben ik druk aan het werk, en ik was daardoor aan het schakelen tussen de diverse openstaande vensters. Op het moment dat ik wat programma's wilde (her)schikken op de taakbalk, om er een wat logischere volgorde aan te geven viel mij op dat dit in Xfce 4.16 niet meer zomaar kan (of misschien zelfs helemaal niet meer). Op de werkcomputer in mijn thuiskantoor staat Linux Mint 19.3 (Tricia) geïnstalleerd die nog gebruik maakt van Xfce 4.14. Daar is het herschikken van openstaande programma's op de taakbalk nog wel in te stellen. In versie 4.16 is dat overduidelijk anders.
Ik heb me rot gezocht naar de instelling dat het (her)schikken van de openstaande programma's op de taakbalk (weer) mogelijk maakt, maar ik kan het niet zo één-twee-drie vinden. Zoeken in Xfconf leverde niet hetgeen op wat ik zocht. Ook op internet zoeken leverde niet zoveel actuele informatie op, en op de website van Xfce staat nog steeds de handleiding van Xfce 4.14. Daar heb ik in dit geval niet zoveel aan, want de nieuwste versie van Xfce is op onderdelen toch wel veranderd (blijkt).
Je voelt de vraag al aankomen: weet iemand hoe deze functie (weer) is in te schakelen?