in mijn map Afbeeldingen heb ik twee foto's die die ik als bijlage aan een bericht wil toevoegen. Als ik ze via ''bijlage selecteren'' wil toevoegen zie ik ze echter niet in Afbeeldingen. Er staat een hele lijst met bestanden die aan het bericht kunnen worden toegevoegd, waar onder jpg. De bijlagen die ik wil toevoegen worden onder Eigenschappen vermeld als type ' Afbeelding (image/jpeg)' en dat is volgens mij hetzelfde als jpg.
Ik heb ook geprobeerd om ze via een conversieprogramma te converteren van jpg naar pdf, maar ook dan worden beide afbeeldingen niet gezien door het conversieprogramma.
De afbeeldingen zijn gemaakt met mijn smartphone en verzonden naar mijn laptop. Dat doe ik regelmatig en dat geeft nooit problemen met bijvoegen.
Afbeeldingen onzichtbaar bij toevoegen als bijlage
Re: Afbeeldingen onzichtbaar bij toevoegen als bijlage
In welk programma?in mijn map Afbeeldingen heb ik twee foto's die die ik als bijlage aan een bericht wil toevoegen.
Ik ga er even vanuit dat je dat via een mailprogramma doet en wel Thunderbird. Wat gebeurd er als je de bewuste afbeeldingen vanuit de bestandsbeheerder sleept naar de rechterbovenhoek van je nieuwe mail-bericht?
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Je moet wel bijlage / naar de map gaan / en dan onderaan op knop alle bestanden weergeven klikken. (onderaan)
De exacte naam van die foto's eindigt op .jpeg? of heeft geen toevoeging?
Zorg dan dat de naam eindigt op .jpg
Dat vinden veel programma's erg fijn ;-)
Zorg dan dat de naam eindigt op .jpg
Dat vinden veel programma's erg fijn ;-)
- MenthaSuaveolens
- Held
Inderdaad, zoals DeBaas het stelt, kijk na of de extensie in orde is. Het feit dat eigenschappen weergeven dat het ' Afbeelding (image/jpeg)' zijn is ok. Als de extensie van een bestand wijzigt, dan blijft het bestand zijn eigenschappen houden. Dat komt omdat linux (in tegenstelling tot Windows) gebruik maakt een zogeheten "magic number". Dat nummer wordt in de eerste bytes van het bestand opgeslagen. als je bv. in de terminal wil weten welk type bestand een bestand is, voer dan het commando file uit
- Code: Selecteer alles
file bestandsnaam
file -i bestandsnaam
hd -n 4 bestandsnaam
Terug naar “%s” Software en applicaties