kan xlsx document niet invullen
kan xlsx document niet invullen
Ik heb een xlsx bestand ontvangen dat ik moet invullen en dan als pdf moet e-mailen. Er staat bij 'alleen lezen document' met de optie 'bewerken'. Dat klik ik aan, maar dan kan ik er nog niets mee. Hoe los ik dit op?
Re: kan xlsx document niet invullen
Als je het document hebt geopend, probeer eens
Bewerken > Bewerkingsmodus (onderaan)
Bewerken > Bewerkingsmodus (onderaan)
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
- emvedeesje
- Guru
Kijk eens via eigenschappen naar de rechten.
Misschien staat daar "Alleen-lezen".
Zo ja? wijzig de rechten..
Misschien staat daar "Alleen-lezen".
Zo ja? wijzig de rechten..
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Als ik met Thunderbird een docx of slsx ontvang moet ik het eerst opslaan voor ik het kan bewerken, met openen van uit Thunderbird is het alleen lezen. isschien is dat hier ook het geval.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22.1 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22.1 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
Werkte allemaal niet. Vond nog de optie om de xlsx te openen met Libre Office Draw. Maar het invullen was lastig en sommige velden werkte niet. Heb daarna het volgende gedaan: de xlsx geconverteerd naar .doc. Dat ingevuld (sommige velden gaven afwijkende grootte) en het .doc daarna ge-exporteerd als pdf. Dat werkte. Enige was dat bedragen in het laatste veld (totaal bedrag) in een veel kleiner corps werd weergegeven dan de rest. Hoop gedoe en zou makkelijkr moeten kunnen. Maar ik heb het verzonden. Dank voor de support.
- MenthaSuaveolens
- Held
Ben je zeker dat een xlsx-bestand was en geen pdf die men van een xlsx-bestand gemaakt heeft? Als je vraagt een pdf met LibreOffice te openen, dan wordt inderdaad Libre Office Draw geopend. Je kan ook met Okular een pdf gaan aanpassen.
Terug naar “%s” Software en applicaties