software:
Mint 20 of hoger, weet ik niet
vraag
Als ik op de ext HDD (aangesloten met verloopdoos) wat wil opslaan , zoek ik me steeds suf naar de juiste map.
Lijstje met tekst:
bin
boot
cdrom
dev
etc
home
lib
lib32
enzovoort
kan dat meer grafisch ipv tekst ???
meeste gebruikt is:
home/gebruiker/afbeeldingen
home/ gebruiker /videos
Lijstje met inhoud onoverzichtelijk
Lijstje met inhoud onoverzichtelijk
Laatst gewijzigd door bmwpiet op Do 10 Okt 2024, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- MenthaSuaveolens
- Held
Re: Lijstje met inhoud onoverzichtelijk
Ik begrijp je vraag niet goed. Welke versie van LM gebruik je? Cinnamon, Mate, Xfce? Als je veelvuldig in een bepaalde plaats iets wil opslaan, dan kan je die locatie bij je favorieten plaatsen ofwel kan je een symbolische link aanmaken en die link bvb. op je home plaatsen. Blijkbaar is de externe HDD een bootable schijf. Heb je dat wel nodig? Indien niet, dan kan je alles wat zich niet onder home bevindt verwijderen.
Is misschien bootable geweest. Lag in een laatje, kwam uit andere PC.Ik begrijp je vraag niet goed. Welke versie van LM gebruik je? Cinnamon, Mate, Xfce? Als je veelvuldig in een bepaalde plaats iets wil opslaan, dan kan je die locatie bij je favorieten plaatsen ofwel kan je een symbolische link aanmaken en die link bvb. op je home plaatsen. Blijkbaar is de externe HDD een bootable schijf. Heb je dat wel nodig? Indien niet, dan kan je alles wat zich niet onder home bevindt verwijderen.
Dan misschien opnieuw indelen?? En overnieuw beginnen?
Alles er tijdelijk afhalen. Moet ie dan geformatteerd worden ??
dan Ext 4 ??
Krijgen we dan een menu met mappen?
Klik ergens op een blanco plek in het mappenvenster,
Gebruik Ctrl plus draaiwieltje van je muis om de weergave aan te passen.
Gebruik Ctrl plus draaiwieltje van je muis om de weergave aan te passen.
- MenthaSuaveolens
- Held
Bij Cinnamon heb je rechts bovenaan enkele knoppen waarmee je kan schakelen tussen pictogrammen, lijstweergave en compacte weergave. Je kan wat ruimte besparen door alle mappen die niet in de home staan te verwijderen.
Terug naar “%s” Software en applicaties