Tijdens de installatie van Wine om Aldfaer te kunnen draaien krijg ik de volgende foutmeldingen:
E: Tegengestelde waarden ingesteld voor optie Signed-By in verband met pakketbron https://dl.winehq.org/wine-builds/ubuntu/ jammy: /etc/apt/keyrings/winehq-archive.key != /usr/share/keyrings/winehq.gpg
E: De lijst van bronnen kon niet gelezen worden.
Aangezien ik een leek ben op dit gebied weet ik niet wat nu te doen.
Help!
Installatie Wine
- MenthaSuaveolens
- Held
Re: Installatie Wine
Hoe probeer je wine te installeren? Het enigste dat je hoeft te doen is
- Code: Selecteer alles
apt install wine-installer
winecfg
Hoe probeer je wine te installeren? Het enigste dat je hoeft te doen isen na het installeren
winecfg
Altijd eerst bij software via de terminal installeren
sudo apt update
PC1: Ubuntu 20.04.x : LMDE6
PC2: LMDE6 : Manjaro Linux 24.0.x : Linux Mint 21.x :Ubuntu 22.04.x
Linuxtips
PC2: LMDE6 : Manjaro Linux 24.0.x : Linux Mint 21.x :Ubuntu 22.04.x
Linuxtips
@JoopPot Met welke LinuxMint versie werk je?
Vandaag heb ik Wine geïnstalleerd op een LM21.3 machine en dat verliep vlekkeloos. Ook het pakket van Wine om Windows applicaties (.exe) bestanden te installeren. Dat doe ik met een pakket uit Programmabeheer dat heet: org.winehq.Wine en de subtitel is: Run Windows applications on Linux, BSD, Solaris and Nac OS X.
Echter, op een machine met LinuxMint 22 kon ik wel Wine installeren middels de bovengenoemde methode, maar niet org.winehq.Wine.
Volgens mij wordt hier
https://gitlab.winehq.org/wine/wine/-/w ... ian-Ubuntu
uitgelegd hoe je het op een andere manier kan doen. Ik doe dat niet, dan maar geen Wine op die ene machine.
Vandaag heb ik Wine geïnstalleerd op een LM21.3 machine en dat verliep vlekkeloos. Ook het pakket van Wine om Windows applicaties (.exe) bestanden te installeren. Dat doe ik met een pakket uit Programmabeheer dat heet: org.winehq.Wine en de subtitel is: Run Windows applications on Linux, BSD, Solaris and Nac OS X.
Echter, op een machine met LinuxMint 22 kon ik wel Wine installeren middels de bovengenoemde methode, maar niet org.winehq.Wine.
Volgens mij wordt hier
https://gitlab.winehq.org/wine/wine/-/w ... ian-Ubuntu
uitgelegd hoe je het op een andere manier kan doen. Ik doe dat niet, dan maar geen Wine op die ene machine.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
@MenthaSuaveolens Hoe de-installeer ik nu een niet goed gekregen installatie met
???
???
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
- emvedeesje
- Guru
Restore via Timeshift ?
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
- MenthaSuaveolens
- Held
Ik zou eerst en vooral (veiligheidshalve) in synaptic kijken of er nog Wine-pakketten aanwezig zijn en deze definitief laten verwijderen. Vervolgens zou ik met Stacer alle rest-bestanden opruimen. Pas daarna zou ik een nieuwe installatie overwegen.@MenthaSuaveolens Hoe de-installeer ik nu een niet goed gekregen installatie met
???
- MenthaSuaveolens
- Held
Ik zou eerst en vooral (veiligheidshalve) in synaptic kijken of er nog Wine-pakketten aanwezig zijn en deze definitief laten verwijderen. Ik zou de verborgen map .wine verwijderen en zoeken of er nog bestanden of mappen met "wine" bestaan. Vervolgens zou ik met Stacer alle rest-bestanden opruimen. Pas daarna zou ik een nieuwe installatie overwegen.@MenthaSuaveolens Hoe de-installeer ik nu een niet goed gekregen installatie met
???
Dank
Synaptic laat geen wine pakketten meer zien. Wel vind ik wine onderdelen in de map die aangemaakt is om Notepad+ werkend te krijgen op deze testmachine. Bijvoorbeeld:
/var/lib/snapd/seccomp/bpf/snap.notepad-plus-plus.wine.bin
Daar doe ik niets mee, dus maar eens uitzoeken hoe ik dat weer kan verwijderen. Dank in iedergeval.
Synaptic laat geen wine pakketten meer zien. Wel vind ik wine onderdelen in de map die aangemaakt is om Notepad+ werkend te krijgen op deze testmachine. Bijvoorbeeld:
/var/lib/snapd/seccomp/bpf/snap.notepad-plus-plus.wine.bin
Daar doe ik niets mee, dus maar eens uitzoeken hoe ik dat weer kan verwijderen. Dank in iedergeval.