Er is in de voorkamer een router van Ziggo waar internet binnenkomt. Die geeft IP-adressen uit met de nummers 192.168.178.1 etc. Mijn kantoor is aan de achterkant van het huis en daar ontvang ik het WIFI signaal van de Ziggo router heel slecht. Dus hebben we daar een kabel naar getrokken die naar een switch in het kantoor gaat. Daar is de PC en een TP-LINK 300Mbps Wireless N Router aan verbonden met een kabel. En die TP-LINK geeft IP-adressen uit met de reeks 192.168.1 etc.
Het heeft dus te maken dat het niet op één netwerk zit.
Heb je soms een uitgang van de ziggo router verbonden met de WAN ingang van de TP-LINK. Dat is niet goed. Je moet een uitgang van
de Ziggo router verbinden met één van de vier uitgangen van de TP-LINK. Zo heb ik het gedaan met mijn KPN-router en een TP-LINK.
Helaas is het al tien jaar geleden dat ik dat heb gedaan in een vorige woning, dus ik weet het niet meer hoe ik het precies deed.
Ik verbond in ieder geval een uitgang van mijn hoofd (kpn)-router met een UTP-kabel met een uitgang van de TP-LINK.
De WAN ingang van de TP-LINK was als "static" geconfigureerd met een adres als 10.99.99.00 of zoiets, anders bleef die tweede router maar vragen om een WAN-adres.
Misschien weet iemand anders er nog meer van of is er meer op het internet te vinden, ik kan het me verder niet meer herinneren.